پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 30 فروردین 1403
کد خبر: 10167
پ

مأموریت‌های کلیدی پژوهشگاه فضایی در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه پژوهشگاه تاکنون نمونه‌های بسیار موفقی از سرریز دانش فضایی به سایر صنایع را به نمایش گذاشته است، تأکید کرد: در سال جدید نیز این موضوع به‌ عنوان یک مأموریت کلیدی پیگیری خواهد شد.

 

حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از همکاران مجموعه پژوهشگاه فضایی، خواست تا در سال ۱۴۰۱ با عزمی راسخ و همتی مضاعف در عرصه کاری ظاهر شوند و با به ثمر رساندن پروژه‌های جاری، قدم‌های مؤثری در پیشبرد اهداف بخش فضایی بردارند.

صمیمی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های جاری پژوهشگاه مراحل انتهایی خود را طی می‌کنند، گفت: انتظار می‌رود با تکیه‌بر تلاش متخصصان جوان پژوهشگاه، این پروژه‌های ملی در سال جاری طبق زمان‌بندی‌های مقرر به پایان رسیده و خروجی‌های حاصل، تحویل بخش فضایی کشور شوند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با تأکید بر اهمیت زیرساخت‌های آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف بخش فضایی، ارتقای زیرساخت‌های موجود را از دیگر مأموریت‌های مهم پژوهشگاه در سال جاری دانست و خاطر نشان کرد: نگاه پژوهشگاه به زیرساخت‌های آزمایشگاهی موجود، یک نگاه ملی است و در این مسیر سعی شده تا خدمات آزمایشگاهی باکیفیتی به بازیگران بخش فضایی ارائه شود. تکمیل تجهیزات و بسترهای تست به‌خصوص در حوزه پیشرانش فضایی، یکی از مأموریت‌های اصلی پژوهشگاه در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی، صمیمی همچنین به اهمیت استفاده از توان علمی دانشگاه در پیشبرد اهداف فضایی اشاره کرد و گفت: دانش فضایی در کشور ریشه‌های عمیقی در دانشگاه‌ها دارد و آنچه باعث شده صنعت فضایی با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات، به‌عنوان یک صنعت پیشرو ظاهر شود، تعاملات بسیار خوب این صنعت با دانشگاه است. به‌منظور بهره‌گیری بیشتر از پتانسیل موجود در دانشگاه برای رفع نیازهای دانش بخش فضایی در آینده، حدود ۳۰ مسئله و چالش آینده بخش فضایی احصاء شده و به‌زودی به‌منظور انتخاب مجریان مناسب، در سایت پژوهشگاه فراخوان خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سرریز دانش فضایی به سایر صنایع، گفت: رئیس‌جمهور نیز در بازدیدی که از نمایشگاه صنعت فضایی داشت، بر این موضوع تأکید کرد. پژوهشگاه فضایی ایران تاکنون نمونه‌های بسیار موفقی از سرریز دانش فضایی به سایر صنایع را به نمایش گذاشته است و در سال جدید نیز این موضوع را به‌عنوان یک مأموریت کلیدی پیگیری خواهد کرد.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه