پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 10297
پ

قابلیت تشخیص فشار خون حداقل تا سال 2024 به اپل واچ اضافه نمی‌شود

اپل به تازگی سرگرم گسترش ویژگی‌های مرتبط با حوزه سلامت در محصولات پوشیدنی خود شده و یکی از این قابلیت‌های مورد انتظار، اندازه‌گیری فشار خون است. هرچند گزارش تازه‌ای نشان می‌دهد که نباید در سری 8 اپل واچ یا حتی در سال آتی منتظر این ویژگی باشیم.

 

طبق گزارش سال گذشته Nikkei، این ویژگی قرار بود با سری 7 اپل واچ از راه برسد اما در نهایت پیش‌بینی مارک گورمن درست از آب درآمد که چنین چیزی را بعید می‌دانست. در هر صورت طبق جزئیات بدست آمده از وال استریت ژورنال می‌دانیم کار روی این پروژه همچنان ادامه دارد.

همچنین طبق گزارش جدیدی از مارک گورمن در بلومبرگ، تاخیر در عرضه این قابلیت به علت چالش پیش آمده در خصوص دقت این ویژگی است، به گفته وی نزدیک‌ترین زمان ممکن برای عرضه این قابلیت سال 2024 خواهد بود.

  • قابلیت تشخیص فشار خون اپل واچ با تاخیر رو به رو شد

  • قابلیت تشخیص فشار خون اپل واچ با تاخیر رو به رو شد

اطلاعات موجود درباره حسگر فشار خون اپل واچ

به گفته یکی از منابع آگاه، «دقت» اصلی‌ترین مشکلی است که مهندسان طی مراحل توسعه حسگر فشار خون اپل واچ با آن روبه‌رو شده‌اند، همچنین لازم به ذکر است که اپل به دنبال ارائه اطلاعات خاصی در خصوص فشار خون نیست و تنها می‌خواهد این قابلیت در صورت ابتلا به فشار خون به کاربر هشدار دهد و مراجعه به پزشک را به وی توصیه کند.

با توجه به این مورد نمی‌توان از این قابلیت انتظار تشخیص سیستول یا دیاستول فشار خون را داشت، از سوی دیگر اپل همین حالا نیز در اپلیکیشن Health از دستگاه‌های نظارت بر فشار خون هوشمندی چون Withing BPM استفاده می‌کند که توانایی تشخیص‌های پزشکی پیشرفته‌تری دارد.

اشاره به این مورد نیز خالی از لطف نیست که اپل مشغول کار روی تست قند خون غیر فیزیکی هم هست، که این مورد نیز به گفته بلومبرگ و با توجه به سکوت کمپانی درخصوص تاریخ عرضه چندین سال تا واقعیت فاصله دارد.

با این وجود می‌توان انتظار داشت که امسال ویژگی‌های جدیدی مثل خواب، تناسب اندام، مدیریت استفاده از دارو و سلامت زنان در این حوزه معرفی شوند.  

منبع: ایسنا

کلید واژه : اپل اچل واچ
ارسال دیدگاه