پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 10382
پ

اچ‌پی روی یک لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو کار می‌کند

همزمان با افزایش محبوبیت گوشی‌های تاشو، سازندگان لپ‌تاپ هم می‌خواهند پای نمایشگرهای تاشو را به محصولاتشان باز کنند. حالا گزارش شده که اچ‌پی روی یک لپ‌تاپ 17 اینچی با نمایشگر اولد تاشو کار می‌کند.

 

همه لپ تاپ‌ها به لحاظ فنی «تاشو» هستند اما وقتی صحبت از یک دستگاه تاشو به میان می‌آید، منظور در واقع نمایشگر تاشو است. یکی از چالش‌های پیش رو برای ساخت چنین محصولی، انتخاب جنس مواد اولیه‌ای است که برای ساخت نمایشگر به کار می‌رود.

گوشی‌های هوشمند برای این امر از شیشه فوق باریک استفاده می‌کنند که آن هم در حقیقت انتخاب سامسونگ برای سری گلکسی Z فولد و Z فلیپ بوده است. با این حال صاحب‌نظران بر سر بهترین مواد اولیه ممکن برای لپ تاپ‌ها توافق ندارند چرا که در این بازار برخلاف حوزه گوشی‌های هوشمند تاشو، محصولات فوق‌العاده نمایشگر تاشو دارند.

کمپانی HP لپ تاپ تاشو می‌سازد

رقبای لپ‌تاپ تاشو اچ‌پی

گفتنی است که نخستین لپ تاپ تاشو ThinkPad X1 Fold از شرکت لنوو بود که نمایشگر زیبایی داشت اما به برخی دلایل برای اکثر کاربران گزینه مناسبی نبود. پس از این مدل لنوو، چند مدل مفهومی دیگر از سایر کمپانی‌ها نیز معرفی شدند که از میان آنها می‌توان به Zenbook 17 Fold کمپانی ایسوس و Flex Note سامسونگ اشاره کرد.

هر دوی این دستگاه‌ها از اشتباهات لنوو درس گرفتند و نمایشگرهای 17 اینچی آنها پس از تا شدن به یک نمایشگر 13 اینچی تبدیل می‌شوند. حال به نظر می‌رسد HP نیز در لپ تاپ تاشوی خود رویکرد مشابهی را الگو قرار داده است.

طبق اخبار، نمایشگر 17 اینچی لپ تاپ اچ‌پی نیز پس از تا شدن 11 اینچی می‌شود، وضوح تصویر 4K دارد و همچنین نمایشگر لمسی آن از قلم نیز پشتیبانی خواهد کرد که می‌تواند برای هنرمندان و طراحان گزینه مطلوبی باشد.

در نهایت باید گفت که بازار لپ تاپ‌های تاشو در حال حاضر بسیار کوچک است اما اگر سازندگان رمز و راز تولید یک دستگاه موفق را کشف کنند، محصولات این بازار می‌توانند با رشد چشمگیر حتی روی حوزه تبلت‌ها هم تاثیر بگذارند.

منبع: ایسنا

کلید واژه : لپ تاپ اچ پی
ارسال دیدگاه