پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 10443
پ

عنوان جک دورسی در شرکت بلاک از «مدیر عامل» به Block Head تغییر کرد

شرکت خدمات مالی Block درخواست جدیدی را برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال کرده که در آن از «جک دورسی» تحت عنوان «Block Head» یاد شده و دورسی دیگر با عنوان مدیر عامل (CEO) در این شرکت فعالیت نخواهد کرد.

 

با وجود تغییر عنوان، وظایف دورسی در این شرکت طرفدار ارزهای دیجیتال که قبلا با نام Square شناخته می‌شد، تغییری نخواهد کرد. در توضیحات این درخواست آمده: «هیچ تغییری در وظایف و مسئولیت‌های آقای دورسی ایجاد نخواهد شد و او به عنوان مدیر اجرایی اصلی شرکت به خدمت خود ادامه می‌دهد.»

جک دورسی

از سوی دیگر طبق قوانین Block، به نظر می‌رسد دیگر نیازی به وجود مدیر ارشدی تحت عنوان «مدیرعامل» و «رئیس» در این شرکت وجود نخواهد داشت و حتی جانشین دورسی هم Block Head نامیده می‌شود. به این موضوع هم باید اشاره کرد که عنوان جدید دورسی به طور کامل «Block Head and Chairperson» است.

طبق پرونده، این تغییر از 20 آوریل (31 فروردین) به درخواست دورسی اعمال شده است. با این حال در صفحه Leadership وب‌سایت Block همچنان نام دورسی با تصویری شبیه به بلاک، تحت عنوان CEO نوشته شده است. (تصویر بالا)

واکنش ایلان ماسک به عنوان جدید جک دورسی

جک دورسی

«ایلان ماسک» دیگر فرد شناخته شده‌ای است که در سال‌های گذشته اقدامی مشابهی انجام داده. بیش از یکسال پیش عنوان ماسک در تسلا از «مدیرعامل» به «پادشاه فناوری» تغییر کرده بود. ماسک به دنبال این خبر، از عنوان جدید جک دورسی در توییتر استقبال کرد.

اوایل سال جاری تصویری از نمونه اولیه کیف پول سخت افزاری رمزارز شرکت خدمات مالی Block فاش شده بود. طبق گزارش‌های قبلی، این شرکت هم اکنون روی توسعه کیف پول سخت افزاری بیت کوین خود کار می‌کند و تصویر نمونه اولیه آن به صورت رسمی به نمایش گذاشته شده است.

دورسی هنگام تغییر نام شرکت گفته بود: «اهمیتی ندارد چه تغییری داشته باشیم یا چگونه رشد کنیم، ما به ساخت ابزارهایی برای افزایش دسترسی به اقتصاد ادامه خواهیم داد.»

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : توییتر جک دورسی
ارسال دیدگاه