پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 10580
پ

بنیاد ویکی‌مدیا پذیرش کمک مالی با رمزارزها را متوقف می‌کند

بنیاد ویکی مدیا (WMF) طی سال ۲۰۲۱ رقمی درحدود 130,000 دلار کمک مالی در قالب ارزهای دیجیتال دریافت کرد. حالا این بنیاد می‌گوید به دلیل پیامدهای زیست محیطی استخراج بیت کوین و نگرانی در مورد کلاهبرداری‌، دیگر قصد ندارد کمک مالی را ار طریق رمزارزها بپذیرد.

 

این بنیاد ضمن اعلام عدم پذیرش مستقیم ارزهای دیجیتال در قالب کمک‌های مالی، همچنین می‌گوید حساب بیت‌پی (Bitpay) خود را می‌بندد و از هرگونه مشارکت مالی در آینده در حوزه رمزارزها جلوگیری می‌کند.

پس از بحث و تبادل نظر با بیش از حدود 400 عضو جامعه WMF، اکثریت آنها به حذف دریافت کمک‌های مالی از طریق کریپتو رای مثبت دادند. آرا نشان می‌دهد ۲۳۴ عضو موافق توقف دریافت کمک مالی در قالب ارزهای دیجیتال هستند و تنها ۹۴ عضو موافق چنین روالی هستند.

توقف پذیرش دریافت کمک مالی در قالب رمزارز توسط بنیاد ویکی مدیا

یکی از موضوعاتی که باعث شده اعضای این بنیاد چنین تصمیمی بگیرند، به پیامدهای زیست محیطی استخراج بیت کوین، همچنین خطر کلاهبرداری مالی مربوط می‌شود.

بنیاد ویکی مدیا می‌‌گوید در سال 2021 رقمی درحدود 130,100.94 دلار کمک مالی ارز دیجیتال دریافت کرده که تنها 0.08 درصد از کل کمک‌های دریافتی را تشکیل می‌دهد و بسیار کم است. به همین دلیل با توجه به اینکه درصد دریافت کمک‌های مالی از این طریق بسیار کم ولی تبعات منفی آن می‌تواند بیشتر از منافع آن باشد، چنین تصمیمی گرفته شده است.

بنیاد ویکی مدیا برای اولین بار در سال 2014 پذیرش کمک‌های مالی در قالب بیت کوین، بیت کوین کش و اتر را آغاز کرد. اما برخی مسایل باعث شد مجددا این موضوع را مورد بازنگری قرار دهد و سیاست‌های خود را نیز به تبع آن تغییر دهد.

پیشتر و در ژانویه ۲۰۲۲، «مولی وایت»، سردبیر قدیمی ویکی‌پدیا به بنیاد WMF پیشنهاد کرده بود که کمک‌های مالی در قالب ارزهای دیجیتال را به دلیل مسایل زیست محیطی و کلاهبرداری‌های احتمالی متوقف کند و اکنون این موضوع با اکثریت آرای موافق، اجرایی می‌شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال دیدگاه