پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 10621
پ

آمریکا برای اولین بار یک میکسر بیت کوین را تحریم کرد

مجرمان آنلاین گاهی اوقات از میکسرهای ارز دیجیتال برای پولشویی استفاده می‌کنند. حالا وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اولین بار یک میکسر بیت کوین به نام Blender.io را به اتهام کمک به کره شمالی در پولشویی بیش از 20.5 میلیون دلار رمزارز تحریم کرده است.

 

به دنبال این تحریم، همه دارایی‌های «بلندر» در آمریکا (یا تحت کنترل شهروندان این کشور)، به همراه تراکنش‌های مرتبط با ایالات متحده مسدود می‌شوند. افزون بر این، وزارت خزانه‌داری آدرس‌های ارز مجازی جدیدی را شناسایی کرده که مدعی است توسط گروه هکری «لازاروس» برای انجام امور غیرقانونی استفاده می‌شد. این وزارت‌خانه می‌گوید گروه لازاروس با این آدرس‌ها صدها میلیون دلار رمزارز مرتبط با بازی Axie Infinity را دزدیده است.

وزارت خزانه‌داری می‌گوید این اولین باری است که آن‌ها علیه میکسرهای ارز دیجیتال تحریم وضع می‌کنند. این میکسرها رمزارزهای هزاران آدرس را با هم ترکیب می‌کنند تا ردیابی منشأ آن‌ها دشوار شود. آمریکا حالا اعلام کرده که به ردیابی سایر میکسرهایی که در فعالیت‌های مجرمانه شرکت دارند، ادامه خواهد داد.

رمزارز

میکسر رمزارز بلندر با روسیه هم ارتباط داشته است

این وزات‌خانه همچنین اعلام کرده که بلندر فرآیند پولشویی گروه‌های باج‌افزاری منتسب به روسیه را تسهیل کرده است. حملات سایبری مختلف مدت‌هاست که پلتفرم‌های رمزارزی را دچار مشکل کرده. شبکه بلاکچینی Ronin که بستر جابه‌جایی رمزارز در بازی Axie Infinity است، پیش‌تر گفته بود که حدود 615 میلیون دلار رمزارز از این شبکه به سرقت رفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید لازاروس تحت کنترل وزارت اطلاعات کره شمالی است. این اداره تاکنون بارها مورد تحریم آمریکا و سازمان ملل متحد قرار گرفته است. طبق گزارش‌ها، دولت کره شمالی از حملات این گروه برای فرار از تحریم‌ها و تامین سرمایه لازم برای برنامه‌های نظامی خود استفاده می‌کند.

حالا باید دید که با هشدار آمریکا به میکسرهایی که در فعالیت‌های مجرمانه نقش دارند، چه تغییری در فعالیت این سرویس‌ها به وجود خواهد آمد. وزارت خزانه‌داری تاکید کرده که کاری با فعالیت قانونی در میکسرها ندارد، اما فعالیت‌های غیرقانونی را هدف قرار خواهد داد.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : ارز دیجیتال آمریکا
ارسال دیدگاه