پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 10635
پ

انویدیا برای فروش مخفیانه کارت گرافیک به ماینرها، 5.5 میلیون دلار جریمه می‌پردازد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، انویدیا را به دلیل ناقص بودن گزارش مالی‌اش یا به طور دقیق‌تر عدم ارائه آمار دقیقی از تعداد کارت‌های گرافیک فروخته شده به ماینرها یا استخراج‌کنندگان رمزارز، 5.5 میلیون دلار جریمه کرد و انویدیا این جریمه را می‌پردازد.

 

SEC در بیانیه خود ادعا می‌کند که انویدیا در گزارش مالی‌اش به سرمایه‌گذاران توضیح داده که درآمد مربوط به بخش «گیمینگ» آن افزایش بسیار زیادی پیدا کرده. به گفته آن‌ها، این امر سرمایه‌گذاران را گمراه کرده، زیرا مشخص نیست چه میزان از این فروش به بازار کریپتو وابسته است. در مقابل، انویدیا قصد دارد مبلغ 5.5 میلیون دلار جریمه را پرداخت کند اما به تخلفات خود اعتراف نمی‌کند.

اختلافات SEC و انویدیا بر سر بازار کریپتو

انویدیا

البته این جریمه، به گزارش مالی فعلی انویدیا مربوط نمی‌شود و ماجرا آن به سال 2017 برمی‌گردد. به گفته SEC، انویدیا در آن زمان با فروش بسیار زیاد کارت‌های مخصوص ماینینگ خود مواجه شد؛ درست در زمانی که پاداش استخراج اتریوم افزایش پیدا کرده بود.

در طول سال‌های گذشته از استخراج کریپتو به عنوان یکی از دلایل اصلی کمبود کارت گرافیک یاد شده و انویدیا مجبور شد محصولات جدیدی را فقط برای مصرف حوزه کریپتو وارد بازار کند تا از کمبود بخش گیمینگ خود نیز جلوگیری کرده باشد. اما برخی کارمندان آن ادعا کرده بودند که همچنان بسیاری از کارت‌های گرافیک گیمینگ به ماینرها فروخته می‌شود. در گزارش SEC آمده است: «پرسنل بخش فروش این شرکت، به ویژه در چین، افزایش قابل توجه تقاضای مشتریان برای کارت‌های گرافیک گیمینگ را به دنبال رشد ماینینگ گزارش کرده‌اند.»

انویدیا

با توجه به این مسائل، ادعا شده که گزارش مالی انویدیا در واقع رشد قابل اعتمادی را برای آینده نشان نمی‌دهد و این امر سرمایه‌گذاری روی آن را خطرناک کرده است. «کریستینا لیتمن»، رئیس واحد سایبری و دارای‌های کریپتو SEC می‌گوید: «مشکلات گزارش انویدیا، سرمایه‌گذاران را از اطلاعات بسیار مهمی برای ارزیابی کسب‌وکار شرکت در یک بازار بسیار مهم محروم کرده است. تمام کسب‌و‌کارها، از جمله آن‌هایی که فناوری‌های نوظهور را دنبال می‌کنند، باید اطمینان داشته باشند که گزارش آن‌ها به موقع، کامل و دقیق ارائه شود.»

با این وجود، مبلغ جریمه برای شرکتی که در سه ماهه گذشته خود درآمد 7.6 میلیارد دلاری را گزارش کرده، چندان دردسرساز نیست. همچنین غول تولیدکننده کارت گرافیک دنیا متعهد شده که از هرگونه اشتباه غیرقانونی در گزارش‌های خود جلوگیری کند.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : انویدیا ماینر
ارسال دیدگاه