پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 11382
پ

ماینرهای اتریوم در 18 ماه گذشته 15 میلیارد دلار برای خرید کارت گرافیک هزینه کرده‌اند

در طول 18 ماه گذشته و همزمان با دورانی که خرید کارت گرافیک به دلایل مختلفی بسیار سخت شده بود، ماینرهای اتریوم به تنهایی حدود 15 میلیارد دلار برای کارت‌های گرافیک هزینه کرده‌اند.

 

طبق گزارش جدیدی که بر اساس داده‌های Bitpro Consulting، شرکت متخصص در خرید و بازسازی سخت‌افزار استخراج کریپتو تهیه شده، استخراج‌کنندگان اتریوم در 1.5 سال گذشته تقریبا 15 میلیارد دلار برای خرید پردازنده‌های گرافیکی هزینه کرده‌اند. در حالی که این عدد به طور کلی بسیار قابل توجه است، اما فرآیند ماینینگ به قطعات دیگری مانند پردازنده، مادربرد و PSU نیز نیاز دارد، بنابراین هزینه نهایی آن بسیار بیشتر خواهد بود.

افزایش قیمت اتریوم و تقاضا کارت گرافیک

اتریوم

در اواخر سال 2020، قیمت اکثر رمزارزها افزایش بسیار زیادی پیدا کرد و به دنبال همین امر، میلیون‌ها نفر از سراسر جهان شروع به خرید کارت گرافیک کردند تا با هدف کسب درآمد سریع، اتریوم استخراج کنند.

در همان زمان، AMD و انویدیا از نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی خود رونمایی کردند که در مقایسه با نسل‌های قبلی عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کردند و به گزینه فوق‌العاده‌ای برای گیمرها تبدیل شدند.

در این شرایط، میزان تقاضا برای کارت گرافیک بسیار بیشتر از عرضه آن بود و کمبود در بازار باعث شد تا قیمت‌ها به شدت افزایش پیدا کند. طبق تحقیقات Jon Peddie Research، میانگین قیمت فروش کارت‌های گرافیک از کمی بیش از 400 دلار در سال 2019 به تقریبا 800 دلار در سال گذشته رسید.

اتریوم

هرچند افراد بسیار زیادی از ماینینگ اتریوم در آن زمان سود کردند، اما ارزش آن از زمان اوج خود در سال گذشته تاکنون، بیش از 80 درصد کاهش یافته و بسیاری از سرمایه‌گذاران را دچار مشکل کرده است.

پس از اینکه اتریوم به مدل اثبات سهم (PoS) تغییر پیدا کند، ماینرها دیگر قادر به استخراج این ارز دیجیتال نخواهند بود. طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، این تغییر در ماه آگوست انجام می‌شود که البته ممکن است بار دیگر به تعویق بیفتند.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : کارت گرافیک اتریوم
ارسال دیدگاه