پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 11398
پ

شماره‌های موبایل متعلق به ایران امکان دریافت خدمات تلگرام پریمیوم را ندارند

نسخه پریمیوم (دارای هزینه اشتراک) تلگرام برای شماره‌های داخل ایران (با پیش شماره +۹۸) قابلیت فعالسازی ندارد و این بدین معناست که فعلا کاربران داخل ایران با شماره‌های موبایل ایرانی نمی‌توانند از این خدمات ویژه بهره‌مند شوند.

 

نسخه تلگرام پریمیوم در روزهای گذشته عرضه شده و قابلیت‌هایی نظیر آپلود تا ۴ گیگابایت، تبدیل صدا به متن (با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی)، دانلود سریع‌تر فایل‌ها، استیکرهای ویژه، واکنش‌های ویژه در چت، عکس‌های پروفایل متحرک، ربات‌های بهبود یافته و... را به کاربران عرضه می‌کند. در اکثر کشورهای اروپایی برای دریافت این خدمات باید ماهانه پنج یورو پرداخت کرد و در کشورهایی مثل ترکیه نیز این رقم به ماهی ۱۰۰ لیر می‌رسد. با این وجود به نظر می‌رسد این قابلیت برای کاربران ایرانی در دسترس نیست و کاربران ایرانی حتی با ابزارهای فیلترشکن و استفاده از درگاه‌های پرداخت بین‌المللی نمی‌توانند اشتراک خود را به اشتراک ویژه یا همان پرمیوم تبدیل کنند.

گزارش کاربران ایرانی و مشاهدات عینی دیجیاتو نشان می‌دهد که امکان فعالسازی تلگرام پرمیوم روی شماره‌های متعلق به اپراتورهای کشور ایران وجود ندارد. در واقع باید گفت گزینه‌ای به اسم Premium در منوی تنظیمات اکانت‌های تلگرامی که با شماره ایران ثبت شده‌ است وجود ندارد.

بر طبق آخرین نظرسنجی ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان) همچنان نزدیک به ۳۲ درصد کاربران ایرانی از شبکه اجتماعی فیلتر شده تلگرام استفاده می‌کنند و این پیام رسان سومین پیام رسان پرکاربرد در بین کاربران داخل کشور به شمار می‌رود. پرکاربرد بودن شبکه اجتماعی تلگرام در حالی است که این شبکه اجتماعی در ایران حدود ۴ سال می شود که فیلتر است. اما این فیلتر شدن باعث سوق دادن مردم به سمت شبکه های اجتماعی داخلی نشد و صرفا پیام رسان واتساپ را به درجات بالاتری که قبلا متعلق به تلگرام بود ارتقا داد. طبق گزارش سال گذشته این مرکز، پیام رسان تلگرام با وجود فیلتر بودن، ۴۵ میلیون کاربر ایرانی دارد. این کاربران هر روز ۱۵ میلیارد پیام در این شبکه اجتماعی مخابره می کنند.

تلگرام در روزهای گذشته به آمار جمعیتی بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان رسید و همزمان با رسیدن به این جمعیت، نسخه پرمیوم خود را به صورت بین‌المللی عرضه کرده است. برخی از کاربران نگرانی این را دارند که با عرضه شدن این نسخه، ورژن رایگان تلگرام دارای مشکلاتی بشود و کمافی‌السابق کارکرد خوبی نداشته باشد با این حال مدیران این پیام رسان اعلام کردند که نسخه رایگان تلگرام قرار نیست کارکردهای خود را از دست بدهد و نگرانی از این بابت نباید وجود داشته باشد.

شما تجربه استفاده از تلگرام پرمیوم را داشته‌اید؟ آیا ویژگی‌های نسخه پرمیوم شما را ترغیب به داشتن چنین نسخه‌ای کرده است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : تلگرام
ارسال دیدگاه