پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 11580
پ

رزبری پای از برد Pico W با پشتیبانی از وای فای و قیمت 6 دلار رونمایی کرد

رزبری پای (Raspberry Pi)، شرکت تولیدکننده رایانه‌های تک-برد بسیار کوچک از تعدادی محصول جدید و مقرون‌به‌صرفه رونمایی کرد. از جمله این محصولات می‌توان به Pico W اشاره کرد که یک نسخه جدید از برد اصلی Pico است که پشتیبانی از شبکه وای-فای به آن اضافه شده و فقط 6 دلار قیمت دارد.

 

بنیاد رزبری پای با استفاده از چیپ Infineon CYW43439 که از پروتکل قدیمی Wi-Fi 4 پشتیبانی می‌کند، اتصال بی‌سیم را به برد 6 دلاری Pico W خود آورده که هم اکنون وارد بازار شده است. طبق مشخصات ارائه شده در وب‌سایت Infineon، این چیپ از بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند، اما این ویژگی هنوز در برد Pico W فعال نشده و شاید در آینده به آن اضافه شود.

رزبری پای

محصول بعدی که توسط Raspberry Pi معرفی شده، Pico H نام دارد که با قیمت 5 دلار، هدر و یک کانکتور اشکال‌زدایی 3 پین به نسخه اصلی Pico اضافه می‌کند. در نهایت، Pico WH نیز تمام این ویژگی‌ها را با هم ترکیب می‌کند و قیمت آن 7 دلار است.

موارد استفاده بردهای رزبری پای

نسخه اصلی برد Pico که بر اساس یک میکروکنترلر RP2040 ساخته شده و حاوی یک جفت هسته پردازشی +Arm Cortex-M0 با فرکانس 144 مگاهرتز و 264 کیلوبایت حافظه است، در اوایل سال 2021 عرضه شد. این برد کم مصرف و کم‌انرژی برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء (loT) تک منظوره مانند حسگرها، موتورها و سایر لوازم جانبی ساخته شده است.

به گفته Raspberry Pi، تنها کمتر از دو میلیون برد Pico تاکنون فروخته شده و میکروکنترلر RP2040 در محصولات و برنامه‌های شخص ثالث مختلفی استفاده می‌شود.

بنیانگذار این بنیاد در پست وبلاگ آن نوشت: «همیشه معتقد بودیم که RP2040 برای کاربردهای تجاری و صنعتی مناسب است، اما کمبود جهانی نیمه هادی‌ها سرعت پذیرش آن را بسیار افزایش داده است. با وجود میلیون‌ها واحد که هم اکنون در دسترس است و ده‌ها میلیون نسخه دیگر که ساخته خواهد شد، مهندسانی که از تامین‌کنندگان فعلی خود ناامید شده‌اند، بهانه‌ای عالی برای آزمایش دارند.»

این سه محصول جدید و به ویژه Pico W تنوع عملکردی بیشتری را در دسترس مصرف‌کنندگان میکروکنترلرهای رزبری پای قرار می‌دهند. اولین واحدهای ارسال شده، در مواردی مانند حسگر درب گاراژ، سیستم اعلان و اسکنر شبکه Wi-Fi استفاده شده‌اند.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : رزبری پای
ارسال دیدگاه