پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 11905
پ

چین امنیت داده های مشتریان در ارزهای دیجیتال را تضمین می کند

یک مقام بانک مرکزی چین اعلام کرد این سازمان از داده های خصوصی کاربران هنگام استفاده از یوان دیجیتال محافظت می کند. این درحالی است که دولت چین سعی دارد استفاده از یوان دیجیتال را ترویج کند.

موچانگچون مدیر عامل انستیتو تحقیقات ارز دیجیتال بانک مرکزی چین در این باره می گوید: یکی از ویژگی های اصلی یوان دیجیتال ویژگی ناشناس ماندن آن است و بانک مرکزی نیز ناشناس ماندن تراکنش ها را تا حد معقولانه ای تضمین می کند.

او در ادامه گفته بود: از سوی دیگر یوان دیجیتال از فعالیت های غیرقانونی مانند پولشویی، تامین مالی سرمایه گذاران و فرار مالی جلوگیری و با آنها مقابله می کند. به این ترتیب امنیت مالی حفظ می شود.

بانک «خلق چین» یکی از پیشروها در توسعه و صدور یوان دیجیتال است که در حقیقت جایگزین قابل ردیابی برای اسکناس و سکه به شمار می رود.

این درحالی است که بانک های مرکزی جهان تصمیم دارند از ارزهای دیجیتالی برای مدرن سازی سیستم های مالی خود، محافظت در مقابل رمزارزهایی مانند بیت کوین و تسریع پرداخت های داخلی و بین المللی استفاده کنند.

اقدامات چین در این زمینه بسیار پیشرفته است و این کشور اکنون طرح های آزمایشی متعددی برای سناریوهای پرداخت مختلف انجام داده است.

منبع: مهر

کلید واژه : ارز دیجیتال
ارسال دیدگاه