پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1209
پ
سعید روشنی مطرح کرد;

حمایت از شرکت های بزرگ و کوچک در طرح بوم واره

سعید روشنی در تشریح جزئیات طرح بوم واره گفت: در این طرح شرکت های بزرگ به شرکت های کوچک خدمات می دهند و ما منابع مالی دولت را که بلاعوض هم نیست در اختیار شرکت های بزرگ تر قرار می دهیم. کوچک تر ها هم به جای اینکه پول بگیرند با ارائه خدمت مشکلشان حل شود.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات از ارائه خدماتی حمایتی جدید به استارتاپ ها در قالب طرح بوم واره خبر داده است. سعید روشنی، مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با وب زوم از جزئیات این طرح گفت. 


به گفته او هدف طرح بوم واره حمایت از استارتاپ هاست که در این ایام خسارت دیدند. روشنی توضیح داد: روش کار نیز اینگونه است که یک سری شرکت های بزرگ تر خدمات خود را با تخفیف به شرکت های کوچک تر ارائه می دهند. در مقابل سازمان فناوری اطلاعات هم به ازادی خدمتی که شرکت های بزرگ تر به شرکت های کوچک  تر می دهند ما وام می هد. 


روشنی با بیان اینکه جنس این وام حمایتی است گفت: به دلیل اینکه این شرکت ها بخش زیادی از مشتریان خود را از دست دادند ما تلاش کردیم علاوه بر اینکه از نظر مالی بخشی از مشکلات آنان را حل کنیمٰ برای اینها مشتری هم پیدا کنیم. در واقع یک بازار برای اینها ایجاد کردیم. 


او افزود: منطق کار هم  اینگونه است که بزرگ ترها به کوچک تر خدمات می دهند و ما منابع مالی دولت را که بلاعوض هم نیست در اختیار شرکت های بزرگ تر قرار می دهیم. کوچک تر ها هم به جای اینکه پول بگیرند با ارائه خدمت مشکلشان حل شود. 


روشنی اضافه کرد: مثلا یک شرکت نیاز به تبلیغات دارد که از یک شرکت بزرگ تبلیغاتی می تواند خدمات بگیرد یا دیگری امنیت می خواهد و ما در لیستمان شرکت هایی داریم که تست امنیت دارند یا یکی خدمات حسابداری می خواهند و در لیست یک شرکت حسابداری است که می توانند از خدمات آن بهره بگیرند. 


به گفته روشنی در یک هفته گذشته ۳۶ شرکت به این طرح بوم واره متصل شده اند ولی راه برای سایر شرکت های دیگر باز است و شرکت های بیشتری می توانند متصل شوند. 


او در پاسخ به این سوال که آیا خدماتی که شرکت های بزرگ ارائه می کنند همه نیازهای استارتاپ ها را پوشش می دهد گفت: اکنون گسترده کار آنقدر وسیع نیست. نیازهای شرکت ها زیاد است که با ده یا دوازده خدمت امکانپذیر نیست. ما در قدم اول تمرکز خود را روی زیرساخت ها گذاشته ایم. 


روشنی همچنین تاکید کرد که در انتخاب شرکت های بزرگ که به شرکت های کوچک خدمات می دهند رانتی وجود ندارد و راه همچنان باز است و شرکت های دیگر می توانند به این طرح بپیوندند. 
 

 

ارسال دیدگاه