پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 12820
پ

شهری در هلند خواستار حذف نظریه های توطئه در توئیتر شد

یک شهر کوچک در هلند از توئیتر شکایت کرده و خواهان حذف تمام پیام هایی است که در آنها ادعا می شود حلقه کودک آزان شیطان پرستی از دهه ۱۹۸۰ میلادی در این شهر فعالیت می کند.

شهر بودگراف-ریوک (Bodegraven-Reeuwijk) با ۳۵ هزار سکنه در مرکز هلند قرار دارد و از ۲۰۲۰ میلادی هدف نظریه های توطئه قرار گرفته است. در ۲۰۲۰ میلادی ۳ مرد شایعاتی بی پایه و اساس درباره سوءاستفاده و قتل کودکان در دهه ۱۹۸۰ میلادی در این شهر منتشر کردند.

کاربری که این شایعات را منتشر کرده مدعی است از دوران کودکی خود خاطراتی از مشاهده آزار و اذیت گروهی از مردم در بودگراف-ریوک به یاد دارد.

این شایعات به بروز ناآرامی هایی در شهر منجر شده و عده ای از فالورهای این ۳ کاربر در قبرستان محلی جمع شدند و به طور تصادفی روی مزار کودکان فوت شده ای که ادعا می شد قربانی گروه شیطان پرستان شده اند، گل و دستنوشته هایی قرار دادند.

سال گذشته دادگاه به ۳ شایعه پراکن مذکور دستور داد به سرعت توئیت ها، تهدیدها و دیگر محتوای آنلاین مربوط به این وقایع جعلی را حذف و اطمینان حاصل کنند هیچ محتوایی در این باره دوباره منتشر نشود.

اما با وجود محکومیت این افراد، شایعات درباره شهر هلندی هنوز در شبکه های اجتماعی در جریان است و کاربران دیگر به آن دامن می زنند. در نتیجه این امر شهر بودگراف-ریوک تصمیم گرفته چالش های به وجود آمده را از طریق شبکه اجتماعی برطرف کند.

«ینز ون دن برینک»، وکیل توئیتر از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

منبع: مهر

ارسال دیدگاه