پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 12874
پ

اولین بازطراحی اصلی پلی استیشن 5 احتمالا دیسک درایو جداشدنی خواهد داشت

مدل جدید پلی‌استیشن 5 ظاهرا با یک پورت USB-C اضافه در سپتامبر 2023 از راه می‌رسد.

طبق گزارشی جدید، نسخه بعدی پلی استیشن 5 که انتظار می‌رود اولین بازطراحی اصلی این کنسول سونی به حساب بیاید، شامل یک دیسک درایو جداشدنی خواهد بود تا در صورت نیاز به استفاده از دیسک، آن را از طریق USB-C به کنسول وصل کنید. این نسخه احتمالا در سپتامبر 2023 از راه می‌رسد.

در حال حاضر پلی استیشن 5 در دو نسخه در بازار به فروش می‌رسد: نسخه دارای دیسک درایو و نسخه دیجیتال که نمی‌توان در آن از دیسک استفاده کرد، حتی اگر یک دیسک درایو را از طریق USB به آن متصل کنید. اما ظاهرا در نسخه بعدی PS5 دیگر شاهد چنین تفاوتی در طراحی کلی دستگاه نخواهیم بود.

پلی استیشن 5 جدید بدون دیسک درایو داخلی از راه می‌رسد

اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، طراحی نسخه بعدی PS5 مشابه نسخه دیجیتال کنونی و بدون دیسک درایو داخلی خواهد بود. با این حال می‌توان برخلاف مدل کنونی، از دیسک درایو خارجی یا اکسترنال در آن بهره برد.

در حقیقت ظاهرا سونی یک نسخه بدون دیسک درایو خارجی و نسخه‌ای با دیسک داریو خارجی به صورت باندل را روانه بازار خواهد کرد. بنابراین اگر بخواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، می‌توانید نسخه اول را بخرید و سپس در آینده با صرف هزینه، یک دیسک درایو خارجی تهیه کنید.

پلی استیشن 5 اولین بار اواخر 2020 وارد بازار شد و اگرچه طراحی ظاهری‌اش تغییری نداشته، اما طراحی داخلی‌اش با تغییرات چشمگیری روبه‌رو شده است. در سال 2021 نسخه جدید آن با هیت‌سینک سبک‌تر از راه رسید و اوایل سال جاری میلادی هم مدل جدیدی با وزن کمتر روانه بازار شد. البته همانطور که گفتیم طراحی ظاهری این کنسول تغییری نداشته است.

در حال حاضر نمی‌دانیم طراحی نسخه جدید PS5 به چه صورت خواهد بود، با این حال احتمالا با طراحی مشابه نسخه دیجیتال نسل کنونی روبه‌رو می‌شویم، با این تفاوت که به یک پورت USB-C جدید مجهز می‌شود.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : پلی استیشن
ارسال دیدگاه