پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 12898
پ

اپلیکیشن‌های اندرویدی ویندوز در دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار می‌گیرد

قابلیت اجرای برنامه‌های اندروید در ویندوز برای کاربران بیشتری در سرتاسر جهان ارائه خواهد شد.

مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱، علاوه‌بر ارائه‌ی قابلیت‌های مختلف، بهبودهایی در فروشگاه خود اعمال کرده است که ازجمله می‌توان به گسترش دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن آمازون روی این سیستم‌عامل در ۳۱ کشور جهان اشاره کرد.

اگر شما هم در انتظار آزمایش قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز بوده‌اید، ممکن است این شانس را داشته باشید که از ویژگی مذکور استفاده کنید. درحال‌حاضر مکانیزم اصلی ارائه‌ی برنامه‌های اندروید روی ویندوز ۱۱، فروشگاه اپلیکیشن آمازون است که اکنون در ۳۱ کشور جهان ازجمله استرالیا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده دردسترس کاربران قرار دارد. این در حالی‌ است که امکان استفاده از این قابلیت قبلاً فقط مختص کاربران ایالات متحده و ژاپن بود.

به گزارش XDA، مایکروسافت همچنین اعلام کرده که درحال‌حاضر بیش‌ از ۲۰ هزار برنامه‌ی اندروید ازطریق اپ‌استور آمازون در ویندوز دردسترس هستند. البته این رقم به‌هیچ‌وجه به تعداد کل برنامه‌های موجود در فروشگاه آمازون (حدود نیم میلیون اپلیکیشن) نزدیک نیست. به‌هرحال این تعداد، احتمالاً شامل اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که به آن‌ها نیاز دارید.

مایکروسافت می‌گوید با همکاری آمازون سعی دارد مسیری آسان دراختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد تا برنامه‌های خود را روی ویندوز ۱۱ ارائه دهند.

تبلیغات فروشگاه مایکروسافت

تبلیغات فروشگاه مایکروسافت

مایکروسافت در بیلد جدید ویندوز ۱۱، قابلیت تبلیغ برنامه‌ها را در فروشگاه خود ارائه کرد. این شرکت درحال‌حاضر با راه‌اندازی یک برنامه‌ی آزمایشی قصد دارد تبلیغات را در ویندوز ۱۰ و ۱۱ نمایش دهد.

غول فناوری مستقر در ردموند همچنین اعلام کرده که سیستم تبلیغات در فروشگاه این شرکت فعلاً در روزهای اولیه‌ی توسعه به‌سر می‌برد و این یعنی تجربه‌ی کاربری مرتبط با بخش آگهی‌ها به‌مرور زمان تغییر خواهد کرد. سازنده‌ی ویندوز می‌گوید قصد دارد میان توسعه‌دهندگانی که تمایل دارند اپلیکیشن‌های خود را تبلیغ کنند و مشتریانی که از فروشگاه این شرکت استفاده می‌کنند، تعادل برقرار کند. بدیهی است که کاربران همیشه می‌توانند نظرات خود را ازطریق بخش بازخوردهای مایکروسافت، برای این شرکت ارسال کنند.

برنامه‌های جدید

طبق اعلام مایکروسافت، فروشگاه این شرکت درسال گذشته میزبان بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر منحصر‌به‌فرد بوده و علاوه‌براین تعداد برنامه‌های ثبت‌شده در این پلتفرم در نسبت‌ سال‌به‌سال حدود ۱۲۲ درصد افزایش یافته است. یکی از برنامه‌های جدیدی که به‌زودی در این فروشگاه ارائه خواهد شد، ESPN است و بنابراین می‌توانید با استفاده از آن، فیلم‌های ورزشی و مستندهای موردنظرتان را روی کامپیوتر‌ شخصی ویندوزی خود تماشا کنید.

علاوه‌براین سرویس آمازون پرایم ویدئو نیز با برنامه‌ی فیلم و تلویزیون ادغام خواهد شد. شایان‌ ذکر است دیزنی پلاس اولین سرویس استریمی بود که با برنامه‌ی فیلم ویندوز ادغام شد.

منبع: زومیت

کلید واژه : اندروید ویندوز
ارسال دیدگاه