پایگاه خبری وب زوم
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1303
پ
مدیرعامل مجموعه دیوار در نشست رونمایی از «دیوار فروشگاه»:

بازار خرده‌فروشی آفلاین آنقدر فضا دارد که پلتفرم‌های مهم با هم وارد رقابت نشوند

مدیرعامل مجموعه دیوار در نشست رونمایی از «دیوار فروشگاه» گفت: بازار خرده‌فروشی آفلاین آنقدر فضا دارد که پلتفرم‌های مهم با هم وارد رقابت نشوند.

محصول جدید مجموعه دیوار با عنوان «دیوار فروشگاه‌ها» امروز رونمایی شد. به گفته مدیرعامل این مجموعه، دیوار فروشگاه‌ها با هدف کمک به کسب‌وکارهای کوچک برای عرضه محصولات خود و همچنین کاهش رفت‌‌وآمد مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا ارائه شده است.

 

اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار که امروز در نشست خبری آنلاین رونمایی از این محصول را اعلام کرد گفت: علت اصلی عرضه دیوار فروشگا‌ه‌ها مشکلاتی است که در اسفند ‌ماه با شروع بیماری کرونا و قرنطینه برای کسب‌وکار‌ها پیش آمد. از اسفند ماه که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد و کسب‌وکارها با مشکل مواجه شدند ما در مجموعه دیوار به این مساله فکر کردیم که چطور در کنار مردم و کسب‌وکار‌ها باشیم و بخشی از ضرر آنان را جبران کنیم.

او اضافه کرد: بنابراین تصمیم گرفتیم با معرفی این سرویس، امکانی را برای این کسب‌وکار‌ها فراهم کنیم تا شعبه‌ای از فروشگاه‌ سنتی خود را روی دیوار داشته باشند.

بعد از توضیحات مدیرعامل دیوار، خبرنگاران به طرح پرسش‌های خود پرداختند. او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از او پرسید «دیوارفروشگاه‌ها» قرار است کدام خلاء را پرکند گفت: حجم بازار خرده فروشی آفلاین به قدری بالاست که ما نیز علاقه پیدا کردیم تا در پلتفرم خود امکان خرید کالای نو در کنار کالای دسته دوم را داشته باشیم. این موضوع باعث می‌شود تا مردم هنگام خرید، گزینه کالای نو و دست دوم را در کنار هم در یک پلتفرم داشته باشند تا با توجه به شرایط و نوع کالا در تصمیم‌گیری برای خرید دست باز‌تری داشته باشند.

آرمندهی همچنین در پاسخ به این سوال که این محصول جدید دیوار چطور می‌خواهد با اپلیکیشن‌های بزرگ‌تر در ان حوزه مانند دیجیکالا رقابت کند اینگونه پاسخ داد: بازار خرده فروشی در ایران طبق تحقیقاتی که انجام دادیم کمتر از 10 درصد یعنی 7 درصد آنلاین شده و 93 درصد این بازار هنوز آفلاین است. بنابراین این نرخ قابل افزایش است و می‌توان بازار را به سمت آنلاین شدن پیش برد.

او افزود: دیوار می‌خواهد کاربران را از خرید آفلاین به سمت خرید آنلاین سوق دهد و آنقدر فضای کار هست که پلتفرم‌های مهم با هم وارد رقابت نشوند.

مدیرعامل دیوار همچنین تاکید کرد فروشگا‌ه‌های که با این مجموعه کار می‌کنند می‌توانند با سایر اپلیکشین‌ها نیز کار کنند و دیوار اصراری ندارد که این فروشگاه‌ها انحصاری با آنان کار کنند.

آرمندهی در بخش دیگری از این نشست خبری آنلاین در پاسخ به سوالی درباره برنامه دیوار برای ارسال خرید‌ها و اقداماتش برای کاهش ریسک معاملات گفت: در شروع سرویس تمرکز ما بر کیفیت و تعدد فروشگاههاست. بنابراین ما اکنون موضوع ارسال و پرداخت را تحت کنترل نداریم. اما برنامه داریم که ارسال و پرداخت را به سمت امن شدن و سرعت بالاتر سوق دهیم.

او همچنین تاکید کرد که شروع سرویس دیوارفروشگاه بر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است اما با توجه به ظرفیتی که وجود دارد این پتانسل هست که کسب‌وکارهای بزرگ‌ها هم به سمت دیوار بیایند.

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه