پایگاه خبری وب زوم
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
کد خبر: 13061
پ

حمایت از طرح‌های دانشجویی حوزه نانو

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از حمایت از طرح‌های فناورانه دانشجویی نانویی خبر داد.

دکتر سعید سرکار در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو در مراسم انعقاد ۵ قرار داد سرمایه گذاری در جمع خبرنگاران گفت: انعقاد این تعداد قرارداد حاصل کار گروهی دانشجویان در حوزه نانو فناوری است.

وی با بیان اینکه ما طی اقدامی خلاقانه استارت‌آپ‌های دانشجویی را شکل دادیم که اکنون این تیم‌ها محصولات فناورانه تولید می‌کنند، گفت: در این تیم‌ها دانشجویان با توسعه فناوری، ایجاد شرکت، ورود به بازار و تولید محصول آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: برای این منظور گام نخست با یک گروه ۵۰ نفری از دانشجویان را آغاز می‌کنیم و در انتها ۱۰ گروه دانشجویی به جذب سرمایه می‌رسند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ادامه داد: در زمینه پرورش دانشجویان خلأ بزرگی وجود دارد و آن هم پرورش دانشجویان دانا است ولی آنها توانا نیستند. این دانشجویان با حجم زیادی از محفوظات، مدارک و چند مقاله ISI فارغ التحصیل می‌شوند ولی از توانمندی‌ها و مهارت‌ها، تهی هستند.

سرکار با تاکید بر ضرورت آشنایی دانشجویان با توسعه فناوری و کسب و کار گفت: در این شرایط است که آنها مبتنی بر تخصص‌شان، در راستای توسعه محصول و ساخت نمونه اول، مورد حمایت قرار می‌گیرند و در مرحله بعد که نمونه محصول ساخته شد، اقدامات برای جذب سرمایه و سرمایه گذار صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اضافه کرد: اگر بتوانیم این الگوی توانمندسازی دانشجویان را در سایر حوزه‌های تخصصی در دانشگاه‌ها اجرایی کنیم دیگر شاهد فارغ التحصیلان به دنبال کسب حقوق دولتی و استخدام نخواهیم بود چون دانشجویان خودشان صاحبان فناوری و کسب و کار هستند.

سرکار ادامه داد: امیدواریم با تبدیل شدن این اقدام به الگو با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخشی از معضل بیکاری دانشجویان را مرتفع کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو افزود: در فاز نخست سرمایه گذاری و حمایت از تیم‌های دانشجویی برای هر یک از طرح‌ها، مبلغ ۲ میلیارد تومان خواهد شد. به مرور و با پیشرفت طرح این حمایت‌ها بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به برنامه جذب سرمایه طرح‌های دانشجویی گفت: تاکنون ۳ طرح دانشجویی هر کدام به میزان دو میلیارد تان جذب سرمایه کرده اند. همچنین یک طرح دیگر ۱۷ میلیارد تومان جذب کرده است.

منبع: ایسنا

کلید واژه : فناوری نانو
ارسال دیدگاه