پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1379
پ

تیغ سانسور صداوسیما به برند‌های ایرانی رسید

صداوسیما بعد از سانسور تماشگران زن در پخش زنده بازی فوتبال در جدیدترین نمونه تبلیغات یک شرکت استارتاپی را سانسور کرد.

آخر هفته گذشته بازی دو تیم رئال و مایورکا از شبکه سوم سیما به صورت زنده پخش شد اما این بازی یک سانسور جنجالی داشت که موجب کلافه شدن تماشگران شد. کافه بازار یکی از شرکت‌های بود که تبلیغات اطراف زمین فوتبال را به خود اختصاص داده بود اما به محض شروع تبلیغ این برند ایرانی صداوسیما آن را سانسور می‌کرد.

 

همین مساله علاوه بر اینکه واکنش منفی تماشاگران فوتبال را به دنبال داشت، موجب گلایه امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز شد. او در توئیتر خود با انتقاد از رفتا صداوسیما در سانسور تبلیغات کافه بازار نوشت: صداوسیما در فوتبال رئال-مایورکا تبلیغ شرکت ایرانی کافه بازار در اطراف زمین را سانسور کرده است ! نابودی فرهنگ کم نبود، ضربه به اقتصاد هم در دستور کار قرار گرفته؛ شاید می‌ترسند «سو بشن! به فهرست سانسورهایشان غیر از تماشاگر زن و ساز موسیقی؛ حالا شرکت ایرانی هم اضافه شده است!»

پیش از رئیس سازمان فناوری اطلاعات، دیگر کاربران توئیتر که این بازی فوتبال را از صداوسیما تماشا می‌‌کردند، نسبت به سانسور جدید صداوسیما انتقاد داشتند. یکی از این کاربران با طرح پرسش انتقاد کرده و نوشت: به نظرتون چه تفکری در صدا و سیما باعث میشه تبلیغات دور زمین کافه بازار، دیجی‌کالا و اسنپ در فوتبال دیشب رئال مادرید سانسور شه؟ چه خصومتی با برندهای ایرانی دارند؟

کاربر دیگری شعار سال (رونق تولید) را یادآور شده و عدم رضایت صداوسیما برای تبلیغ یک برند ایرانی را به باد انتقاد گرفت: حمایت صداوسیما از تولید ملی و کسب و کارهای داخلی فقط اونجاش که تبلیغ دور زمین فوتبال بازار و بقیه برندهای ایرانی رو هنگام پخش تلویزیونی سانسور می‌کنه. تبلیغ‌های خارجی اشکالی نداره. یعنی حاضره بیننده‌هاش شاکی بشن از نحوه پخش فوتبال اما اینا دیده نشه.

یک کاربر دیگر توئیتر اما به نکته جالب‌تری اشاره کرد. او نوشت: از نظر صداوسیما تبلیغ برندهای آبجوسازی و شرط‌بندی در کنار زمین فوتبال بی‌اشکال است اما تبلیغ دیجی‌کالا، کافه‌بازار و اسنپ اشکال دارد و نیاز به سانسور. با این رویکرد رویای خلق برند ملی را باید فراموش کنیم.

در میان گلایه‌‌ها و انتقادهای کاربران توئیتر به اقدام صداوسیما در سانسور تبلیغات کافه بازار، امیرحسن موسی، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا نوشت: خبر بد اینکه دیجی‌کالا در ال‌ کلاسیکوی بعدی 10 دقیقه تبلیغ دور زمین گرفته. به نوبه خودم ازتون عذرخواهی می‌کنم که 10 دقیقه از بازی رو به دلیل زحمتی که به صداوسیما می‌دیم و سانسوری که خواهد شد، از دست خواهید داد.

 

 

 

ارسال دیدگاه