پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 13907
پ

منبعی آگاه از احتمال استعفای مارک زاکربرگ خبر داد

با افزایش فشار بر متا به‌دلیل سرمایه‌گذاری سنگین روی متاورس، منبعی آگاه از احتمال استعفای مارک زاکربرگ در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد. سخنگوی متا این ادعا را تکذیب کرده است.

متا (شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ) دهه‌ی پرچالشی سپری کرده است و وجهه‌ی مثبتی در بین اکثر طرفداران صنعت فناوری ندارد. درحالی‌که فشار روی مارک زاکربرگ به بیشترین حد ممکن رسیده، تحلیلگران وال‌استریت گمانه‌زنی درباره‌ی آینده‌ی متا و به‌خصوص مدیرعامل این شرکت را شروع کرده‌اند.

نشریه‌ی The Leak که به‌طور ویژه روی افشای اخبار مهم تمرکز دارد، ادعا می‌کند که مارک زاکربرگ تصمیم گرفته است در سال ۲۰۲۳ استعفا دهد. به ادعای منبع داخلی The Leak، استعفای مارک زاکربرگ روی برنامه‌هایی که شرکت متا در قبال متاورس دارد، تأثیری نخواهد گذاشت. متا میلیاردها دلار بودجه به متاورس اختصاص داده و همین موضوع یکی از عواملی است که به افت قابل توجه درآمد این شرکت منتهی شده است.

مارک زاکربرگ با وجود مخالفت سهام‌داران، توجه ویژه‌ای به متاورس نشان می‌دهد و براساس گفته‌ی او، متا سال آینده سرمایه‌گذاری در این حوزه را بیش از پیش افزایش می‌دهد. زاکربرگ می‌گوید این سرمایه‌گذاری سنگین در بلندمدت جواب خواهد داد، اما تحلیلگران چنین دیدگاهی ندارند.

احتمال استعفای مارک زاکربرگ صرفاً توسط نشریه‌ی The Leak مطرح شده است و هیچ رسانه‌ی بزرگی از این ادعا حمایت نکرده است. با وجود تکذیب استعفای مارک زاکربرگ توسط سخنگوی متا، طرح چنین ادعایی چندان غیرمنطقی نیست.

در پی مطرح شدن احتمال استعفای مارک زاکربرگ، ارزش سهام متا برای مدت‌زمانی کوتاه یک درصد رشد کرد.

منبع: زومیت

کلید واژه : متا زاکربرگ متاورس
ارسال دیدگاه