پایگاه خبری وب زوم
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد خبر: 13978
پ

سونی: مایکروسافت اجازه نمی‌دهد پلی استیشن پلاس در دسترس گیمرهای ایکس باکس قرار بگیرد

سونی در بیانیه‌ای می‌گوید مایکروسافت اجازه نداده است پلی استیشن پلاس دردسترس کاربران ایکس باکس قرار بگیرد. مایکروسافت نیز ادعای مشابهی را درباره‌ی گیم پس مطرح کرده است.

بیانیه‌های رسمی سونی و مایکروسافت که اخیراً توسط سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا منتشر شده‌اند، نکات جالب فراوانی در بر دارند. مایکروسافت در قراردادی ۶۹ میلیارد دلاری به‌دنبال تصاحب اکتیویژن بلیزارد است، قراردادی که سونی آن را انحصارگرایانه می‌داند. یکی از نگرانی نهادهای رگولاتوری این است که پس از بسته شدن قرارداد بین مایکروسافت و اکتیویژن، انتخاب گیمرها در صنعت بازی محدودتر شود.

مایکروسافت و سونی در بیانیه‌هایی جداگانه از مواضع خود دفاع کرده‌اند، اما همین بیانیه‌ها تعاملات پیشین این دو شرکت را نیز در مرکز توجه قرار می‌دهند. ظاهراً قبلاً پیشنهاد شده است که مایکروسافت و سونی خدمات آنلاین خود را در پلتفرم رقیب دردسترس قرار دهند.

سونی در بیانیه‌ای که برای سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا ارسال کرده، جوابیه‌ی مایکروسافت را نقل کرده است. به ادعای سونی، مایکروسافت اجازه نداده سرویس پلی استیشن پلاس برای کنسول ایکس باکس ارائه شود و هیچ تمایلی هم ندارد که گیم پس را برای پلی استیشن دردسترس قرار دهد.

در طرف دیگر ماجرا، مایکروسافت نیز ادعای مشابهی مطرح می‌کند. شرکت ردموندی می‌گوید در تلاش بوده گیم پس را برای پلی استیشن ارائه دهد، اما سونی موافقت نکرده است.

یکی از موضوعات موردبحث درباره‌ی تصاحب اکتیویژن، این است که احتمال دارد مایکروسافت بازی‌های محبوب سری کالاف دیوتی را از دسترس گیمرهای سونی خارج کند. مایکروسافت می‌گوید قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری نمی‌تواند بازار سرویس‌های اشتراکی گیمینگ را به نفع گیم پس تغییر دهد: «تمامی بازی‌هایی که روی گیم پس موجودند برای خرید نیز دردسترس‌اند، بدین ترتیب گیمرهای پلی استیشن خواهند توانست به تجربه‌ی کالاف دیوتی روی پلی استیشن ادامه دهند. انجام این کار هزینه‌ی کمتری نسبت‌به تهیه‌ی کنسول ایکس باکس دارد.»

عدم ارائه‌ی سرویس اشتراکی رقیب، تصمیمی قابل انتظار از سوی سونی و مایکروسافت است. البته این ادعا به‌طور ویژه درباره‌ی سونی صدق می‌کند. انتشار گیم پس روی پلی استیشن قطعاً تأثیر منفی قابل‌توجهی روی درآمدهای سرویس پلی استیشن پلاس می‌گذارد. گیم پس میزبان تعداد زیادی بازی جذاب است.

منبع: زومیت

کلید واژه : سونی مایکروسافت
ارسال دیدگاه