پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 14070
پ

پیاده روی فضایی ۷ ساعته برای نصب پنل خورشیدی به پایان رسید

۲ فضانورد ناسا طی یک پیاده روی فضایی ۷ ساعته خارج از ایستگاه فضایی بین المللی به احیای و ارتقای انرژی این آزمایشگاه کمک کردند.

جاش کاسادا و فرانک روبیو از خدمه ماموریت «اکسپدیشن ۶۸» در پیاده روی فضایی خود پنل خورشیدی جدید را نصب کردند.

این دو، تمام وظایفی را که کنترل‌کننده‌های پرواز برایشان تعیین کرده بودند، انجام دادند و در طول فعالیت۷ ساعت و ۵ دقیقه‌ای طبق برنامه عمل کردند.

کاسادا در پیامی رادیویی به مرکز کنترل ماموریت گفت: تنها دلیل کارآمد بودن عملکردمان، برنامه آن بود. این فرایند خارق العاده است.

پیاده روی فضایی ۷ ساعته برای نصب پنل خورشیدی به پایان رسید

پیاده روی فضایی ساعت ۱۲:۱۶ دقیقه به وقت گرینویچ روز شنبه آغاز شد و طی آن فضانوردان یکی از دو پنل خورشیدی iROSA ایستگاه فضایی بین المللی را از کپسول حامل آن آزاد کردند. نیکول مان و کیوچی واکاتا نیز از داخل ایستگاه فضایی بین المللی بازوی رباتیک را کنترل می کردند.

اهداف اصلی آنها در این ماموریت نصب پنل خورشیدی iROSA و قطع یک کابل بود تا از فعالیت دوباره کانال ۱B اطمینان حاصل شود. آنها همچنین یک کار اضافی را برای آزاد کردن چندین پیچ برای نصب پنل دیگر iROSA در کانال برق ۴A انجام دادند.

به نوشته ناسا این دویست و پنجاه و ششمین راهپیمایی فضایی برای پشتیبانی از ایستگاه فضایی بین المللی، ارتقاء و نگهداری آن بود و همچنین دومین راهپیمایی فضایی برای هر دو فضانورد به حساب می آید.

قرار است راهپیمایی فضایی بعدی ۱۹ دسامبر برای نصب iROSA در کانال برق ۴A در خرپا انجام شود. پنل های iROSA قابلیت تولید برق را تا ۳۰ درصد افزایش می دهند و می توانند کل توان موجود ایستگاه را از ۱۶۰ به ۲۱۵ کیلووات ارتقا دهند.

منبع: ایسنا

کلید واژه : فضا
ارسال دیدگاه