پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 14135
پ

همه شهرهای استان ایلام تحت شبکه سراسری فیبرنوری قرار گرفتند

سرپرست اداره ارتباطات استان ایلام در مورد آخرین وضعیت پیشرفت طرح پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها گفت: در مجموع ۳۵۰ کیلومتر کابل در ۲۷ شهر ایلام کشیده شده است.

 علی کریمی سرپرست اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به طرح ملی ایجاد ۲۰ میلیون پورت پوشش فیبرنوری در سراسر کشور گفت: در استان ایلام با هماهنگی استانداری و شرکت سرمایه گذاری «های وب»، پروژه احداث فیبرنوری با ۳۰۰ نیرو از هفته اول مهر کار آغاز شد.

وی افزود: با شروع این پروژه در استان ایلام، ۱۳۰ کیلومتر از نظر ساختار حفاری شده است و ۲۲۰ کیلومتر نیز کابل دیواری احداث شده که می توان گفت در مجموع ۳۵۰ کیلومتر کابل در ۲۷ شهر ایلام کشیده شده است.

سرپرست اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اعلام اینکه پروژه فیبرنوری این استان در دهه فجر افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: برنامه لازم برای واگذاری اینترنت پر سرعت برای همه شهرهای استان ادامه دارد و تحول خوبی در سطح دیتا شاهد هستیم امیدوارم در سایر استانها نیز این موضوع پیگیری شود و این آمادگی را داریم که تجارب خود را در اختیار دیگر استان ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ایلام از نظر شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) در رتبه ۱۷ در میان دیگر استان ها قرار دارد، افزود: استان ایلام دارای ۳۷۸ روستای بالای بیست خانوار هستیم و تاکنون ۳۴۴ روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته اند و تا پایان سال آینده همه روستاها تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند.

کریمی با اشاره به موانع موجود در بحث توسعه ارتباطات روستایی این استان خاطرنشان کرد: عمده مشکل موجود در توسعه ارتباطات استان ایلام، کوهستانی بودن و صعب العبور بودن برخی مناطق است که در مواقعی برای پوشش، مجبور به ایجاد چندین سایت هستیم.

بنابه این گزارش، مطابق طرح ملی ایجاد پوشش سراسری فیبرنوری خانگی و کسب و کارها در کشور، باید ۵ میلیون پورت در سال جاری، ۷ میلیون پورت در سال آینده و ۸ میلیون پورت در سال ۱۴۰۳ ایجاد شود تا در مجموع ۲۰ میلیون پورت تا پایان کار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم به شبکه فیبرنوری اضافه شود.

منبع: مهر

کلید واژه : فیبر نوری
ارسال دیدگاه