پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 14745
پ

جریمه کوچک آمریکا برای رسوایی اریکسون در عراق

شرکت اریکسون ۲.۳ میلیارد کرون معادل ۲۲۰ میلیون دلار برای جریمه پیش بینی شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا مربوط به پرونده پرداخت رشوه از سوی این شرکت به گروه تروریستی داعش در عراق کنار گذاشته است.

در پی اعلام این خبر، ارزش سهام اریکسون در معاملات بعد از ظهر پنج شنبه ۷.۷ درصد افزایش یافت زیرا تحلیلگران انتظار داشتند رسوایی این شرکت در عراق منجر به صدور جریمه بزرگتری مشابه جریمه یک میلیارد دلاری شود که اریکسون در سال ۲۰۱۹ برای حل و فصل پرونده رشوه دیگری پرداخت کرده بود.

اریکسون فوریه گذشته اقرار کرد تحقیقات داخلی این شرکت نشان داده است ممکن است پرداختهایی به گروه تروریستی داعش در عراق صورت گرفته باشد که دستکم به سال ۲۰۱۱ برمی گردد. برژه اکهولم، مدیرعامل شرکت اریکسون در مصاحبه با روزنامه اقتصادی داگن اینداستری گفته بود: اریکسون ممکن است پرداختهایی به گروه تروریستی داعش برای دسترسی به بعضی از مسیرهای رفت و آمد در عراق انجام داده باشد.

تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی نوشتند: بدون شک این برآیند فوق‌العاده‌ مثبتی با توجه به انتظارات بازار بود که اریکسون یک تا دو میلیارد دلار جریمه خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، اریکسون در سال ۲۰۱۹ برای حل و فصل پرونده رشوه با مقامات آمریکایی به توافق رسید و موافقت کرد به مدت سه سال تحت بازبینی قرار گیرد اما موفق نشد به طور کامل نتایج تحقیقات داخلی درباره پرداخت پول به گروه تروریستی داعش در عراق را افشا کند که منجر به تفحص بیشتر رگولاتوری از این شرکت سوئدی شد.

منبع: ایسنا

کلید واژه : اریکسون
ارسال دیدگاه