پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 14810
پ

فالکون هوی ماموریت محرمانه نیروی فضایی را انجام داد

موشک فالکون هوی متعلق به اسپیس ایکس ساعت ۲۲:۵۶ دقیقه دیروز به وقت گرینویچ (بامداد امروز به وقت ایران) از مقر فضایی کندی به فضا پرتاب شد و محموله محرمانه نیروی فضایی آمریکا را به فضا برد.

این ماموریت USSF-67 نام دارد و طی پنجمین پرواز موشک فالکون هوی به فضا رفت. فالکون هوی شامل ۳ قسمت اصلاح شده موشک فالکون ۹ است. این ۳ بوستر به یکدیگر متصل شده اند و قسمت مرکزی آن نیز یک بخش بالایی دارد که محموله در آنجا حمل می شود.

فالکون هوی ماموریت محرمانه  نیروی فضایی را انجام داد

بوسترهای قسمت اول فالکون هوی طوری طراحی شده اند تا مانند فالکون ۹ چندبار مصرف باشند. هر دو بوستر ماموریت بامداد امروز، ۸ دقیقه پس از پرتاب به طور موفقیت آمیز به زمین بازگشتند و در ایستگاه کیپ کاناورال نیروی فضایی آمریکا فرود آمدند.

این دومین فرود هریک از بوسترها بود که قبلا در ماموریت محرمانه USSF-44 نیز به کار رفته بودند. ماموریت مذکور در یکم نوامبر ۲۰۲۲ میلادی انجام شده بود.

البته بوستر مرکزی ماموریت USSF-67 جدید بود، اما شانس پرتاب دوباره را از دست داد و در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد. زیرا این بوستر بخش اعظم سوخت خود را هنگام بازگشت به زمین مصرف کرده بود.

در این میان قسمت بالایی فالکون هوی که حامل محموله بود به مدار زمین رفت. محموله اصلی موشک ماهواره «CBAS-۲» است که به ارتفاع ۳۵۷۰۰ کیلومتری زمین می رود.

منبع: ایسنا

کلید واژه : موشگ فالکون موشک
ارسال دیدگاه