پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 14918
پ

قدرت‌نمایی پردازنده M2 Max در بنچمارک‌های گرافیکی

بنچمارک‌های گرافیکی اولیه نشان می‌دهند پردازنده‌ی M2 Max اپل در آزمون OpenCL عملکردی تقریبا هم‌سطح با M1 Ultra، پرچمدار نسل قبل، دارد.

اولین بنچمارک گرافیکی پردازنده‌های نسل جدید اپل فاش شده است تا با عملکرد M2 Pro و M2 Max آشنا شویم. امتیاز آزمون Metal در بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهد گرافیک ۱۹ هسته‌ای در M2 Pro و گرافیک ۳۸ هسته‌ای در M2 Max حدودا ۳۰ درصد پیشرفت نسلی تجربه کرده‌اند که هم‌راستا با ادعاهای تبلیغاتی اپل است.

M2 Pro و M2 Max از لحاظ ساختاری تغییر انقلابی تجربه نکرده‌اند و امتیازات ثبت‌شده در گیک‌بنچ برای پردازنده‌هایی در این ابعاد بسیار قابل‌توجه است. آن‌طور که مک‌رومرز می‌نویسد، M1 Ultra که سال گذشته در کامپیوتر مک استودیو استفاده شد همچنان ۹ درصد قدرت گرافیکی بیشتر نسبت‌به M2 Max دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد دو پردازنده‌ی M1 Ultra و M2 Max در آزمون OpenCL عملکرد تقریبا هم‌سطح دارند.

پردازنده‌ی M1 Ultra در آزمون Metal امتیاز ۹۴٬۵۸۳ را کسب کرده است. M2 Max با امتیاز ۸۶٬۸۰۵ پایین‌تر از M1 Ultra و بالاتر از M1 Max (با امتیاز ۶۴٬۷۰۸) قرار می‌گیرد. امتیاز ثبت‌شده برای M2 Pro و M1 Pro به ترتیب ۵۲٬۶۹۱ و ۳۹٬۷۵۸ است.

بر اساس دیتابیس گیک‌بنچ، واحد CPU در پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای امتیاز تقریبا ۱٬۹۰۰ و ۱۵٬۰۰۰ را کسب می‌کند. این یعنی CPU استفاده‌شده در پردازنده‌های جدید اپل حدودا ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل قبل است.

اپل پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max را در مک بوک پرو ۲۰۲۳ و مک مینی ۲۰۲۳ استفاده کرده است. احتمالا در ماه‌های آینده مک‌های بیشتری به این دو پردازنده مجهز می‌شوند.

منبع: زومیت

کلید واژه : اپل تراشه اپل
ارسال دیدگاه