پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 15216
پ

حجم تجارت بازار شبکه جهانی اطلاعات ۵ هزار میلیارد دلار است

مشاور وزیر و رئیس پارک فاوا کشور با بیان اینکه به شبکه ملی اطلاعات اعتقاد دارم، گفت: حجم تجارت بازار شبکه جهانی اطلاعات ۵ هزار میلیارد دلار است و ما یک درصد جمعیت جهانیم که سهم یک درصدی ما از این بازار ۵۰ میلیارد دلار است.

محمدجعفر صدیق امروز ۱۹ بهمن، در گردهمایی فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نمایشگاه دستاوردهای فناوران استان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آن‌که کشور را می‌تواند نجات دهد بخش خصوصی است ولی شاید این جمله در عمل اجرا نشود.

وی افزود: ما صدای رسمی بخش خصوصی در دولت را ایجاد کرده‌ایم. امروز وزارت صمت صنعت دار شده و این اشتباه است؛ وقتی وزارت صمت صنعت دار می‌شود رقیب بخش خصوصی می‌شود در صورتی که باید صدای بخش خصوصی باشد.

مشاور وزیر و رئیس پارک فاوا بیان کرد: بخش خصوصی ما مشکلاتی دارد؛ اول اینکه در کشور کار نیست و پروژه گرفتن گرفتاری دارد. بخش خصوصی نمی‌تواند بر اساس توانایی واقعی خود کار بگیرد. اگر کار بگیرد،  نیرو ندارد اگر هم بخش خصوصی کار را اجرا کند و نیرو هم پیدا کند پول و هزینه آن پرداخت نمی‌شود. باید کمک کرد تا این مشکلات حل شود. به این سه مشکل مسائل جانبی از جمله خصومت بیگانگان و غرب به ما اضافه می‌شود. مشکل غرب با جمهوری اسلامی نیست بلکه با ایران است. 

صدیق ادامه داد: البته خودمان در کشور هم سیاست‌های غلط را ایجاد می‌کنیم و به دشمن فرصت استفاده می‌دهیم. ما در برخی موارد خطا کرده‌ایم. حجم بالایی از نیروی انسانی بیکار در کشور وجود دارد اینها را باید آموزش دهیم تا اگر نیرویی رفت جایگزین کنیم. آموزش‌ها باید فقط مهارتی و تکنیکی باید باشد.

مشاور وزیر و رئیس پارک فاوا با اشاره به دستورالعمل آموزش فریلنسر در کشور بیان کرد: در این آموزش هدف تربیت کابر فریلنسر است و فرد آموزش دیده می‌تواند پایگاه داده را اداره کند. در آیین نامه این موضوع یک مشکلی اساسی وجود دارد؛ این آیین نامه باید تقویت شود. شرکت‌ها نمی‌تواند نیروی گران استخدام کنند و فرد فریلنسر پارتنر شرکت می‌شود. برای تربیت فریلنسرها آمادگی داریم و این قدم دومی است که پارک برداشته است.

صدیق با بیان اینکه به شبکه ملی اطلاعات اعتقاد دارم، تصریح کرد: حجم بازار شبکه جهانی اطلاعات ۵ هزار میلیارد دلار است.ما یک درصد جمعیت جهانیم و سهم یک درصدی ما در این بازار ۵۰ میلیارد دلار است. با دلار ۴۰ هزار تومانی ۲۰۰۰ همت است و اکنون این مقدار ۲۰۰ همت است. شبکه ملی اطلاعات برنامه اصلی دولت سیزدهم است.

منبع: ایسنا

کلید واژه : شبکه ملی اطلاعات
ارسال دیدگاه