پایگاه خبری وب زوم
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد خبر: 15219
پ

زارع‌پور: امکان دسترسی به سایت‌های تحریمی با حداکثر سرعت فراهم شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امکان دسترسی به سایت‌های تحریمی با حداکثر سرعت فراهم شده است.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این وعده داده بودیم تا مشکل برنامه نویسان و افرادی که دسترسی به سایت‌های تحریم شده را ندارند و این سایت‌ها توسط غرب فیلتر شده، رفع شود که این وعده محقق شده است.

وی با بیان اینکه بیش از چند ده هزار سایت و سرویس اطلاع رسانی برای مردم کشور تحریم شده است، اظهارکرد: بسیاری از این ابزارها و سرویس‌ها مورد نیاز برنامه نویسان، محققان و دانش‌پژوهان است و در شرایط فعلی، دسترسی با ابزارهای فیلتر شکن انجام می‌شود که هم امنیت آنها را به خطر انداخته و هم سرعت استفاده را کند می کند. از امروز با کمک بخش خصوصی و نخبگان، سرویسی راه اندازی شده است که امکان دسترسی به تمام سایت‌های تحریمی را با حداکثر سرعت فراهم خواهد کرد.

زارع پور ادامه داد:‌ این امکانات در سایتی به آدرس ۴۰۳.online در دسترس قرار گرفته است و برای  ۲۰۰ سرویس پرکاربرد امکان دسترسی فراهم شده است. ما دیگر نیازی به فیلترشکن نداریم روز به روز به کیفیت این سرویس افزوده خواهد شد.

وزیر دولت سیزدهم با تاکید بر توسعه پیام رسان‌های داخلی گفت: مسائل مربوط به سخت افرازهای لازم و پهنای باند را برای پیام‌رسان های داخلی فراهم کردیم. این پیام‌رسان‌ها امکانات خیلی خوبی داشته و می توانند نیاز میلیون‌ها نفر در روز را برآورده کنند. این پیام رسان‌ها امکان فعالیت برای افراد خارجی را هم دارند و با شماره‌های خارجی نیز امکان استفاده از آنها فراهم شده است. من خودم با پلتفرم‌های داخلی، تماس با کیفیت تصویری با خارج کشور گرفته‌ام.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعت درباره بهبود شبکه فیبر نوری برای اینترنت در کشور اظهارکرد: بر اساس هدفگذاری انجام شده تا پایان دولت، ۸۰ درصد خانواده‌ها در محدوده پوشش فیبر نوری قرار خواهند داشت. این پوشش به این معنا است که با درخواست آنها ظرف یک ماه اپراتور زیرساخت لازم را برای استفاده خانواده از فیبر نوری فراهم خواهد کرد.

زارع پور یادآور شد: منابع لازم برای این هدف پیش‌بینی و در ۱۰ استان توسعه فیبر نوری شروع شده است و برای سایر استان‌ها در حال انجام است. همچنین حدود ۵/ ۲ میلیون پوشش برای فیبر نوری انجام شده و برنامه‌ریزی وزارتخانه به گونه‌ای است که سال آینده بتوانیم حداقل آن را به ۱۰ میلیون برسانیم. تا پایان دولت سیزدهم هم امیدواریم وعده پوشش ۲۰ میلیون فیبرنوری را محقق کنیم.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه