پایگاه خبری وب زوم
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1532
پ
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

بررسی طرح تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات چهارشنبه در صحن علنی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که طرح تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات چهارشنبه در صحن علنی مورد بررسی قرار می‌گیرد، تاکید می‌کند: تشکیل یک کمیسیون تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات ضروری است.

اخیرا ۳۵۴ تن از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نامه‌ای خواستار تشکیل کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» در مجلس شورای اسلامی شدند. بعد از این درخواست، عده‌ای از نمایندگان طرح تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال را تهیه کردند.

حالا بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید این طرح قرار است چهارشنبه در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

او در این باره به وب‌زوم توضیح می‌دهد: اکنون کمیته‌ای با عنوان کمیته فناوری اطلاعات در کمیسیون صنایع وجود دارد اما با توجه به اینکه امروز موضوع فناوری اطلاعات همه‌گیر شده و جز زیرساخت‌ها برای همه صنایع و بخش‌ها شده، تشکیل کمیسیونی تخصصی ضروری به نظر می‌رسد.

رحیمی با یادآوری گستردگی حوزه فناوری اطلاعات و فضای دیجیتال می‌گوید: اکنون اعضای کمیسیون صنایع اکنون 23 نفر هستند که شاید 3 تا 7 نفر آنان عضو کمیته فناوری اطلاعات باشند اما اگر کمیسیونی تخصصی در این حوزه شکل گیرد حتما به این حوزه تخصصی‌تر و جدی‌تر پرداخته می‌شود. به ویژه اینکه اکنون حوزه فناوری اطلاعات بسیار گسترده شده و باید افراد خبره در این حوزه فعالیت داشته باشند.

این نماینده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید موافق تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات است و در روز چهارشنبه به آن رای مثبت می‌دهد.

 

 

ارسال دیدگاه