پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 15476
پ

سم بنکمن-فرید، هم‌بنیان‌گذار صرافی FTX با چهار اتهام جدید مواجه شد

مدیرعامل سابق FTX همچنان اظهار بی‌گناهی می‌کند، اما درصورت محکومیت، باید دهه‌ها حبس را تحمل کند.

«سم بنکمن-فرید»، هم‌بنیان‌گذار صرافی FTX که به‌خاطر رسوایی‌های مالی تحت محاکمه قرار دارد، با چهار اتهام جدید در زمینه سقوط این صرافی روبه‌رو شده است. این اتهام‌ها شامل فعالیت کلاهبردارانه و نقض قوانین مالی فدرال می‌شود و مجموع تعداد اتهامات او را به 12 مورد می‌رساند.

سند جدید دادگاه فدرال نیویورک سم بنکمن-فرید را به کلاهبرداری از طریق FTX و دیگر شرکت او، یعنی Alameda Research متهم کرده است. بنکمن-فرید همچنین ظاهراً از طریق کمک مالی به یک کمپین سیاسی، قوانین مالی فدرال را زیر پا گذاشته است. کارشناسان می‌گویند اگر او در دادگاه بابت این اتهامات جدید مجرم شناخته شود، ممکن است 40 سال حبس دیگر به حکم او اضافه شود.

سم بنکمن-فرید در تاریخ 21 آذر در باهاما دستگیر و به ایالات متحده فرستاده شد. او پیش‌تر برای اتهامات فدرال خود اعلام بی‌گناهی کرده بود. بااین‌حال، بنکمن-فرید همچنین با یک شکایت حقوقی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و شکایت دیگری از سوی کمیسیون معاملات آتی کالاهای تجاری (CFTC) روبه‌رو است.

سم بنکمن-فرید به کلاهبرداری 2 میلیارد دلاری متهم شده است

دادستان‌های این پرونده مدعی‌اند که هم‌بنیان‌گذار FTX حدود 2 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده است، اما او ادعا می‌کند که هرگز مرتکب کلاهبرداری نشده است و باور ندارد که باید به‌خاطر سقوط FTX مجرم شناخته شود. دو مدیر ارشد این شرکت، «کارولین الیسون» و «گری وانگ» درخصوص اتهامات خود ابراز گناهکاری کرده‌اند.

FTX تنها صرافی رمزارزی نیست که با مشکلات مختلفی مواجه شده است. دیگر برندهای بزرگ مثل بایننس، سلسیوس و ترافورم لبز نیز با اتهامات مجرمانه مختلف، شکایات حقوقی و ورشکستگی روبه‌رو هستند. اما FTX و مدیرعامل سابق آن برجسته‌ترین نمونه بحران در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و این اتهامات جدید صرفاً شرایط را بغرنج‌تر خواهد کرد.

اعلام اتهامات جدید همچنین نشان می‌دهد که دولت فدرال به‌دنبال افزایش فشارها بر بازار رمزارزها و شرکت‌های مربوط به آن‌هاست. مجلس نمایندگان و سنا امیدوارند که به‌زودی بتوانند قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در زمینه فعالیت در این حوزه وضع کنند.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : رمزارز
ارسال دیدگاه