پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1554
پ

عدم دسترسی مشترکین همراه اول به بسته‌های طولانی مدت اینترنت

چند روزی است که همراه اول، اپراتور اول ارتباطی کشور، بسته‌های اینترنت طولانی‌مدت و پرحجم خود را از دسترس مشترکان خارج کرده است و مشترکان این اپراتور مجبورند به جای بسته‌های بلند مدت، بسته‌های کوتاه‌مدت را با قیمت گران‌تر تهیه کنند.

همزمان با روند رو به رشد و صعود سرسام‌آور قیمت طلا و دلار در بازار، بسته‌های اینترنت همراه اول، جدیدترین موردی است که افزایش چند برابری و ناگهانی قیمت آن، حساسیت افکار عمومی را برانگیخته و موجب اعتراض شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

با نگاهی به بخش خرید بسته‌های اینترنت «نوترینو» (بسته‌های اینترنت همراه نسل ۳ و ۴) در اپلیکیشن «همراه من» و کدهای دستوری، به راحتی مشاهده می‌شود که در بخش «بسته‌های بلندمدت» هیچ بستۀ اینترنتی وجود ندارد و در بخش «بسته‌های یک ماهه» نیز، تنها برخی بسته‌های نه چندان محبوب ساعتی عرضه شده و بسته‌های ماهانۀ پرطرفدار نوترینو، از دسترس خارج شده‌اند.

با حذف بسته‌های طولانی‌مدت و پرحجم، برای مشترکان همراه اول راهی جز خرید بسته‌های کوتاه‌مدت با قیمت تمام شدۀ بسیار بیشتر، نمانده است. اقدامی که با توجه به تقاضای بالا برای بسته‌های اینترنت، ظرف مدتی کوتاه، سود کلانی را از جیب مردم نصیب این اپراتور می‌کند.


از طرفی، با بررسی سوابق تغییر قیمت بسته‌های اینترنت در سال‌های گذشته، پیش‌بینی می‌شود که حذف بسته‌های بلندمدت و پرحجم، با هدف ایجاد تغییر جزئی در آنها و عرضۀ این بسته‌ها با قیمت بسیار بالاتر انجام شده باشد. لازم به ذکر است که در سال‌های گذشته و در ابتدای عرضۀ بسته‌های اینترنت همراه، افزایش قیمت بسته‌های طولانی‌مدت و پرحجم اینترنت، اعتراض شدیدی را از سوی کاربران به اپراتور وارد می‌کرد. پس از آن، همراه اول دریافت که باید به جای گران کردن یک بستۀ خاص، آن بسته را حذف و پس از مدت کوتاهی، بستۀ مشابهی را البته با مدت زمانی تا حدی متفاوت، با قیمت بالاتر عرضه کند تا جلوی موج اعتراض به گرانی را بگیرد.


همراه اول، عنوان «نوترینو» را برای بسته‌های اینترنت پرسرعت خود برگزیده و در وب‌سایت خود، نوترینو را «یک ذره بنیادی با جرمی بسیار اندک» توصیف کرده که «با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می‌کند» و «مسافت‌های بسیار طولانی را ... بدون هیچ مانعی طی می کنند». به نظر می‌رسد که این بار نیز همراه اول هیچ مانعی را بر سر راه خود نمی‌دیده و در هیاهوی افزایش نرخ سکه و دلار، قیمت بسته‌های اینترنت نوترینو گران کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه