پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 15638
پ

مایکروسافت 25 اسفندماه رویدادی ویژه با محوریت هوش مصنوعی برگزار می‌کند

مایکروسافت در این رویداد درباره «آینده کار با هوش مصنوعی» صحبت خواهد کرد و همچنین عملکرد هوش مصنوعی در برنامه‌های آفیس را نشان خواهد داد.

مایکروسافت در تاریخ 16 مارس (25 اسفندماه) ساعت 19:30 به وقت تهران رویدادی ویژه برگزار خواهد کرد تا در آن جزئیات برنامه‌اش برای «آینده کار با هوش مصنوعی» را اعلام کند و همچنین عملکرد هوش مصنوعی در برنامه‌های آفیس را به نمایش بگذارد.

در این رویداد مدیرعامل مایکروسافت یعنی «ساتیا نادلا» به همراه «جرد اسپاتارو»، رئیس بخش مایکروسافت 365 حضور خواهند داشت.

نمایش عملکرد هوش مصنوعی در برنامه‌های آفیس

رویداد هوش مصنوعی مایکروسافت

کمتر از یک ماه پیش گزارشی مبنی بر نمایش عملکرد هوش مصنوعی در برنامه‌های آفیس در ماه مارس منتشر شد و حالا مشخص شده که این گزارش صحت داشته است. ردموندی‌ها می‌خواهند با یک هوش مصنوعی مشابه ChatGPT، عملکرد برنامه‌های آفیس مانند ورد، اوت‌لوک و تیمز را متحول کنند.

مایکروسافت پس از معرفی بینگ جدید با نسخه پیشرفته‌تر ChatGPT، حالا می‌خواهد هوش مصنوعی را به سایر سرویس‌ها و برنامه‌های خود اضافه کند و با توجه به تعداد بالای کاربران برنامه‌های آفیس، افزودن هوش مصنوعی به آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

در گذشته گزارشی مدعی شده بود که مایکروسافت درحال آزمایش مدل‌های GPT شرکت OpenAI در اوت‌لوک است تا نتایج جستجوها را بهبود دهد و همچنین قابلیت‌های جدیدی مانند پاسخ به ایمیل‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد. علاوه‌براین، ظاهراً هوش مصنوعی مدنظر مایکروسافت می‌تواند توانایی کاربران در نوشتن متون در ورد را هم بهبود دهد.

ردموندی‌ها درحال‌حاضر قابلیت جدید CoPilot AI را به Microsoft Dynamics 365 و Viva Sales اضافه کرده‌اند که از سرویس Azure OpenAI برای ساخت ایمیل‌های فروش استفاده می‌کند.

به گفته مایکروسافت، کاربران باید منتظر رویداد ویژه‌ای باشند که در آن درباره نحوه تغییر کارها برای تمام افراد و سازمان‌ها با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات کسب می‌کنند.

ظاهراً مایکروسافت می‌خواهد به کمک هوش مصنوعی، به جنگ مستقیم گوگل برود و دوباره از پس از سال‌ها، به یک شرکت نوآور تبدیل شود. یکی از نشانه‌های چنین هدفی، سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری در OpenAI و ادغام هوش مصنوعی این شرکت در محصولات مختلف خود است.

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : مایکروسافت
ارسال دیدگاه