پایگاه خبری وب زوم
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد خبر: 15784
پ

گوشی nova Y90، عضو جدید از خانواده هوآوی با راه‌حلی برای دسترسی به سرویس‌های گوگل

طراحی گوشی هواوی nova Y90 با الهام از کیهان، روحیه کاوشی بی‌نهایت ناشناخته را تداعی می‌کند.

گوشی nova Y90 با ادای احترام و الهام از حلقه فضایی در طراحی، انتقال حس تقارن زیبایی‌شناختی و درعین‌حال مجموعه‌ای از ویژگی‌های چشمگیر ازجمله نمایشگر 6.7 اینچی تمام‌صفحه Edgeless برای تماشای همه‌جانبه، عمر باتری بالا با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی، سوپرشارژ 40 واتی هواوی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی معرفی شده است. هواوی nova Y90 از نظر قابلیت‌های تصویربرداری نیز ارتقا یافته.

دوربین این گوشی مجهز به دوربین سه‌گانه هوش مصنوعی 50 مگاپیکسلی است که از ویژگی‌های نوآورانه‌ای مانند حالت عکاسی در شب، ویدئو با دید دوگانه جلو/عقب و عکس فوری از طریق هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و تجربه‌ای عالی از تصویربرداری برای کاربران به ارمغان می‌آورد. به‌لطف سیستم‌عامل قدرتمند EMUI 12، این دستگاه تجربه تعاملی راحت، روان و قابل‌اعتمادی را ارائه می‌دهد.

ادای احترام به حلقه فضایی در طراحی: طراحی بیرونی و درونی چشمگیر با رنگ‌های طبیعی و نمایشگر 6.7 اینچی Edgeless تمام‌صفحه

طراحی گوشی هوآوی nova Y90 با الهام از کیهان، روحیه کاوشی بی‌نهایت ناشناخته را تداعی می‌کند. ماژول دوربین آن به‌نوعی ادای احترام به طراحی حلقه فضایی هواوی است که یادآور دروازه‌های بین‌ستاره‌ای از فضا در فیلم‌های علمی تخیلی است. از نظر جزئیات، هواوی nova Y90 از طراحی قاب میانی مات با لایه‌های غنی از نور و سایه استفاده می‌کند. پنل پشتی دارای بافت شنی براق است که در زیر نور خورشید مانند کریستال‌های یخ می‌درخشد.

HUAWEI nova Y90 طبیعت را با رنگ‌های کلاسیک خود به تصویر می‌کشد. مشکی نیمه‌شب، سفید مرواریدی، سبز زمردی و آبی کریستالی رنگ‌های عرضه‌شده برای این سری از خانواده نوا هواوی هستند.

اگرچه نرخ به‌روزرسانی بالا یک امر متداول در گوشی‌های هوشمند است، اما اغلب فقط در مدل‌های پرچمدار اعمال می‌شود. هواوی nova Y90 مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی Edgeless تمام‌صفحه است که از نرخ به‌روزرسانی تا 90 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی 270 هرتز پشتیبانی می‌کند و تجربه‌ای روان و کاربرپسند را چه برای استفاده روزانه و چه برای بازی به ارمغان می‌آورد. حاشیه‌های بسیار باریک صفحه‌نمایش تنها 1.05 میلی‌متر است و نسبت بالای صفحه‌نمایش به بدنه 94 درصد را برای یک تجربه بصری فراگیر به ارمغان می‌آورد. برای ارائه یک تجربه مطالعه راحت، صفحه‌نمایش nova Y90 از ویژگی هایی مانند کنترل نور صفحه، حالت راحتی چشم و حالت کتاب الکترونیکی پشتیبانی می‌کند تا تجربه مشاهده کاربران را روان‌تر نماید.

دوربین سه‌گانه هوش مصنوعی 50 مگاپیکسلی ویژگی‌های عکاسی نوآورانه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌کند

نسل Z تمایل بیشتری برای به‌اشتراک‌گذاشتن عکس‌ها و ویدئوهای خود در رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ویدئویی کوتاه دارند. هواوی nova Y90 از ویدیوی V-Log با نمای دوگانه جلو/عقب پشتیبانی می‌کند که در آن تصاویر دوطرفه جلو و عقب به‌طور هم‌زمان روی صفحه نمایش داده می‌شوند. در حین فیلمبرداری، HUAWEI nova Y90 از ضبط مداوم جلو/عقب بدون سوئیچ پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای طیف گسترده‌ای از قالب‌های ویدیویی داخلی است تا امکان ایجاد ویدیو با یک کلیک را فراهم کند. جدای از پخش زنده رویدادها در محل کار، این عملکرد می‌تواند به‌عنوان یک ابزار ویدیویی قدرتمند هنگام فیلمبرداری از آموزش‌های آشپزی خانگی و وبلاگ‌نویسی در جمع‌های خانوادگی و دوستان استفاده شود.

nova Y90 به‌لطف عملکرد قدرتمند دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی خود، از قابلیت‌های عکاسی در شب عالی برخوردار است. این گوشی دارای عملکرد Super Night Mode است تا عکس‌های شب روشن و واضح باشند و کیفیت تصویر بالاتری با جزئیات بیشتر ثبت شود. در حالت دستی Super Night، یک الگوریتم کاهش نویز چند فریم هوش مصنوعی برای کاهش نویز، افزایش پایداری و افزایش وضوح تصویر در عکس‌های شب اعمال می‌شود و کاربران را به عکاسان حرفه‌ای و متخصص در عکاسی از صحنه‌های شب تبدیل می‌کند. در همین حال، HUAWEI nova Y90 دارای عملکرد AI Snapshot است که می‌تواند به‌طور هوشمند انواع صحنه‌های حرکتی را تشخیص دهد و دامنه حرکت افراد و اشیا در مقابل دوربین را در زمان واقعی درک کند. الگوریتم پیشرفته به‌صورت تطبیقی ​​سرعت شاتر را تنظیم کرده و عکس‌های حرکت سریع را فوراً ثبت می‌کند.

گوشی هواوی nova Y90 برای به نمایش گذاشتن تمام جزئیات هنگام عکاسی، به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با رزولوشن بالا برای تصاویر واضح مجهز شده است. همراه با یک دوربین سنجش عمق 2 مگاپیکسلی که سوژه اصلی عکسبرداری را نشان می‌دهد، لایه‌های تصویر گرفته‌شده را غنی می‌کند. درحالی‌که دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تمام جزئیات قابل‌مشاهده واضح از دنیای میکروسکوپی را ثبت می‌کند. در همین حال، این گوشی دارای دوربین جلو 8 مگاپیکسلی است که از بخش‌بندی پرتره و افکت بوکه برای محو‌کردن پس زمینه پشتیبانی می‌کند و سلفی‌ها را به سطح بالاتری می‌رساند. قابلیت Huawei Beauty Mode 5.1 رنگ پوست صاف‌تر و تصاویر روشن‌تری را به ارمغان می‌آورد. همراه با الگوریتم‌های هوش مصنوعی، این گوشی به ایجاد یک راه‌حل زیباسازی سفارشی برای کاربران کمک می‌کند.

سوپر شارژر 40 واتی هواوی، باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی و فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی

عمر باتری طولانی‌تر برای به حداکثر رساندن عملکرد گوشی ضروری است. هواوی nova Y90 عمر باتری طولانی‌مدت سری هواوی nova Y را به ارث برده است. این دستگاه به یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که عمر باتری طولانی‌تری را برای استفاده سنگین در تمام روز از دستگاه امکان‌پذیر می‌کند‌؛ به‌طوری که نگرانی از تمام‌شدن باتری در سفر، تماشای فیلم، تماس‌های بلندمدت کاری را کاهش می‌دهد و تجربه لذت‌بخش‌تری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

هرم یکی از پایدارترین سازه‌هاست. HUAWEI nova Y90 به ساختار هرمی 40 واتی سوپرشارژ هواوی مجهز شده که پایدار و ایمن است. کاربران می‌توانند تنها با 10 دقیقه شارژ‌کردن گوشی، از 2.3 ساعت بازی لذت ببرند. nova Y90 دارای عملکرد دستیار سلامت باتری است تا به‌طور هوشمند وضعیت سلامت باتری را تشخیص دهد و به کاربر یادآوری کند که آن را به‌موقع تعمیر نماید. هشت لایه محافظ شارژ سریع، سیزده لایه محافظ شارژ و یک لایه محافظ در برابر گرمای بیش‌ازحد پورت USB باعث می‌شود تا فرایند شارژ سریع، هوشمند و ایمن شود.

به‌لطف 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی nova Y90، کاربران می‌توانند فضای ذخیره‌سازی زیادی داشته باشند تا به‌راحتی برنامه‌ها، بازی‌ها یا فایل‌های مورد‌علاقه خود را برای کار و مطالعه ذخیره کنند.

زندگی هوشمند با تعاملات پشتیبانی‌شده توسط EMUI 12

nova Y90 با مجهز‌شدن به رابط کاربری EMUI 12، امکان اتصال چند دستگاهی را در تمام سناریوها، مانند تلفن‌های هواوی، تبلت‌ها، بلندگوها، Visions و ساعت‌های هوشمند فراهم می‌کند که همگی می‌توانند آزادانه از طریق عملکرد آسان Super Device به هم متصل شوند. در محل کار کاربران می‌توانند برای برقراری ارتباط مؤثرتر و راحت‌تر، یک تماس جلسه‌ای چندجانبه را شروع کنند. گوشی nova Y90 می‌تواند دستیار شخصی شما نیز باشد. این گوشی از سیستم فایل توزیع‌شده برای ایجاد یک سوپر دستگاه تلفن هوشمند رایانه شخصی پشتیبانی می‌کند؛ جایی که کاربران می‌توانند به فایل‌های ذخیره‌شده در تلفن دسترسی داشته باشند و ویرایش‌هایی را مستقیماً روی رایانه شخصی انجام دهند؛ چه برای بازبینی یا جستجو باشد، چه برای ذخیره اسناد.

دسترسی به سرویس‌های گوگل و اپلیکیشن‌های پرکاربرد

از همان ابتدا کاربرهای گوشی‌های هوشمند HMS هواوی به‌دنبال راهی برای نصب اپلیکیشن‌های گوگل مثل پلی استور روی گوشی‌های هوشمند خود بودند. در طول زمان راه‌حل‌های مختلفی پیدا شد. درحال‌حاضر هوآوی برای دسترسی به تمام اپلیکیشن‌های گوگل و استفاده از خدمات آن‌ها اپلیکیشن GBox را پیشنهاد می‌دهد. این اپلیکیشن از سرویس‌های اپلیکیشنی پیش‌تولیدی و خارج از باکس گوگل ساخته شده. بدین‌ترتیب کاربران نیاز ندارند تا پلاگین‌های سرویس GMS یا سایر فایل‌های APK را روی گوشی خود به‌صورت جداگانه نصب کنند. برای دریافت سرویس‌های گوگل روی گوشی خود، تنها به این اپلیکیشن و اینترنت نیاز دارید! این اپلیکیشن به موازات اپلیکیشن‌های دیگر (EMUI) یک فضای گوگلی مجازی روی گوشی هوآوی شما ایجاد می‌کند. قابل ذکر است که اپلیکیشن‌های گوگل در جی‌باکس وجود دارند، ولی چنانچه این اپلیکیشن را از روی گوشی خود حذف کنید، کلیه این اپلیکیشن‌ها حذف خواهد شد.

هر بار که هر یک از اپلیکیشن‌های گوگل را باز می‌کنید، تنها توسط جی‌باکس و در حالت مجازی فعال می‌شود. جالب است بدانید که این برنامه آخرین استفاده شما را حفظ می‌کند و می‌تواند مجدد از سر گرفته شود. بدین‌ترتیب دیگر هیچ‌گونه نگرانی در رابطه با مراحل ذخیره‌شده بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که از طریق گوگل‌پلی دانلود و نصب نموده‌اید، نخواهید داشت. برای استفاده و نصب اپلیکیشن‌ها تنها کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

1- آخرین ورژن جی‌باکس را از سایت Gboxlab.com دانلود کنید.

این برنامه از طریق اپ گالری هواوی نیز قابل دانلود است. نکته آنکه برای دانلود و نصب این برنامه از طریق اپ گالری هواوی تنها نیاز است که وارد App Gallery شوید، به قسمت Setting بروید و در Country/Region دستگاه خود را به امارات متحده عربی یا United Arab Emirates تغییر دهید.

2- بعد از دانلود برنامه، آن را نصب کنید.

3- در مرحله بعد شرایط و قوانین اپلیکیشن را که به‌صورت خودکار پرسیده می‌شود، تأیید کنید. با ورود به اپلیکیشن Gbox می‌توانید به حساب کاربری گوگل خود متصل شوید.

4- سپس از طریق کلیک روی هر یک از اپلیکیشن‌های گوگل، آن‌ها را نصب کنید.

با اتمام مراحل نصب می‌توانید آیکون آن را روی صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید. دانلود سایر اپلیکیشن‌ها هم به همین روش امکان‌پذیر است. برای استفاده از سرویس‌های گوگل، تنها نیاز است که یک بار آن‌ها را از طریق GBox نصب کنید. بعد از آن از طریق ایجاد short cut روی منوی گوشی هواوی خود می‌توانید به‌صورت مستقیم از این اپلیکیشن‌ها بدون ورود به نرم‌افزار GBox استفاده کنید. برای صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی خود، توصیه می‌شود که گزینه Background keep alive را از قسمت تنظیمات اپلیکیشن غیرفعال کنید.

با این روش کاربران گوشی‌های هواوی قادر خواهند بود بدون هیچ‌گونه نگرانی از تمام اپلیکیشن‌های گوگل به‌صورت مستقیم استفاده کنند.

عرضه گوشی nova Y90 هواوی در ایران آغاز شده است. اگر چیزی که شما نیاز دارید یک گوشی هوشمند با طراحی مد روز، دوربین‌های خیره‌کننده، سرعت شارژ شگفت‌انگیز و صفحه‌نمایش فوق‌العاده است، پس nova Y90 جدید باید انتخاب شما برای گوشی بعدیتان باشد!

منبع: دیجیاتو

کلید واژه : گوشی هواوی هواوی
ارسال دیدگاه