پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 15925
پ

افزایش محدودیت تعداد فایل‌های قابل ساخت در گوگل درایو

گوگل درایو اکنون فقط امکان ساخت یا آپلود ۵ میلیون فایل را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

طبق گزارش‌ برخی منابع خبری حوزه‌ی فناوری، گوگل در سکوت خبری محدودیت تازه‌ای برای تعداد فایل‌هایی که می‌توان در درایو ساخت، اعمال کرده است. این شرکت می‌گوید حتی اگر برای دریافت فضای ذخیره‌سازی ابری بیشتر، هزینه پرداخت کرده باشید باز هم با محدودیت حداکثر ۵ میلیون فایل مواجه خواهید بود.

گفتنی است که محدودیت ۵ میلیون فایل فقط برای تعداد فایل‌هایی است که در درایو ایجاد می‌کنید و نه همه‌ی فایل‌هایی که با درایو شما به اشتراک گذاشته شده‌اند. این یعنی درصورتی‌که فایل‌ها را نساخته باشید امکان نگه‌داری بیش‌ از ۵ میلیون فایل روی حساب گوگل درایو شما فراهم خواهد بود.

راس ریچندرفر، سخنگوی گوگل اظهارداشت تغییر محدودیت تعداد فایل در درایو، برای حفظ بهترین عملکرد و افزایش قابلیت اطمینان است و علاوه‌براین به جلوگیری از سوءاستفاده از خدمات این شرکت کمک خواهد کرد. اگر به حد مجاز تعداد فایل‌ها برسید، اعلانی در این مورد دریافت خواهید کرد و برای رفع مشکل نیز می‌توانید با پشتیبانی گوگل تماس بگیرید.

اگرچه محدودیت ۵ میلیون فایل برای آپلود احتمالاً برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی ندارد اما برخی افراد به چنین سطحی رسیده‌اند. به‌عنوان مثال پستی در ردیت نشان می‌دهد یک کاربر حدود ۷ میلیون فایل در گوگل درایو دارد و با وجود پرداخت هزینه برای استفاده از دو ترابایت فضا، اکنون امکان ایجاد فایل‌های جدید را ندارد. چند کاربر دیگر نیز درمورد محدودیت گوگل می‌گویند ابتدا تصور کرده‌اند این مورد یک باگ است.

ورج می‌نویسد، محدودیت تعداد فایل در گوگل درایو یعنی شخصی که برای استفاده از فضای دو ترابایتی این سرویس هزینه پرداخت می‌کند در صورتی که تعداد فایل‌های او به ۵ میلیون برسد اما هنوز فضای ذخیره‌سازی آزاد دراختیار داشته باشد، امکان ایجاد فایل جدید را نخواهد داشت.

با توجه به گزارش‌های کاربران، به‌نظر می‌رسد گوگل قبل‌ از اجرای محدودیت جدید درایو، به افرادی که تحت‌تأثیر این تغییر قرار گرفته‌اند، هشدار نداده و بنابراین آن‌ها مجبور شده‌اند پس‌ از اجرایی شدن این سیاست، فایل‌های اضافه‌ی خود را جابه‌جا یا فشرده کنند. علاوه‌براین ظاهراً گوگل صفحه‌ی پشتیبانی سرویس وان یا ورک‌اسپیس را به‌روزرسانی کرده باشد. اگرچه اکثر کاربران درایو احتمالاً هیچ‌وقت به محدودیت ۵ میلیون فایل نمی‌رسند اما بهتر بود غول جست‌وجوی اینترنت هشدارهای لازم را برای افرادی که تحت‌تأثیر این تغییر قرار گرفته‌اند ارائه دهد.

منبع: زومیت

کلید واژه : گوگل درایو
ارسال دیدگاه