پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 16382
پ

اخراج بیش از ۷۰۰ نفر در شبکه اجتماعی کاریابی

شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین ۷۱۶ موقعیت شغلی را حذف کرده و اپلیکیشن مشاغل چینی خود را تعطیل می‌کند.

لینکدین که متعلق به شرکت مایکروسافت است، ۲۰ هزار کارمند دارد و سال میلادی گذشته، هر سه ماه شاهد رشد درآمد بود اما اکنون مانند شرکتهای فناوری بزرگ دیگر از جمله شرکت مادر خود، به دورنمای تیره اقتصاد جهانی واکنش نشان داده و کارمندانش را اخراج می‌کند.

طبق آمار Layoffs.fyi، در شش ماه گذشته، بیش از ۲۷۰ هزار شغل فناوری در سراسر جهان حذف شده است.

لینکدین از طریق فروش تبلیغات و دریافت هزینه اشتراک از متخصصان استخدام و فروش که از این شبکه برای یافتن فرصتهای موجود، استفاده می‌کنند،  درآمدزایی دارد.

رایان روسلانسکی، مدیرعامل لینکدین در نامه‌ای به کارمندان اعلام کرد اقدام برای حذف موقعیت‌های شغلی در تیم‌های فروش، عملیات‌ها و پشتیبانی، با هدف یکپارچه کردن فعالیت‌های این شرکت انجام می شود و این شرکت برای کمک به تصمیم گیری سریعتر، لایه‌ها را حذف می‌کند.

با نوسان بیشتر تقاضای مصرف کننده و بازار و به منظور خدمات‌رسانی به بازارهای نوظهور و برخوردار از رشد به شکل کارآمدتر، لینکدین استفاده از فروشندگان را گسترش می‌دهد.

سخنگوی لینکدین گفت: فروشندگان، شرکای خارجی هستند که کارهای جدید و فعلی را برعهده می گیرند.

مدیرعامل لینکدین گفته است: این تغییرات به ایجاد ۲۵۰ شغل جدید منجر می‌شود و سخنگوی لینکدین اظهار کرده که کارمندانی که اخراج می‌شوند می‌توانند برای این مشاغل درخواست کنند.

لینکدین همچنین اعلام کرد اپلیکیشن مشاغلی که در چین عرضه می‌کند را حذف خواهد کرد. این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۱ با اشاره به فضای پرچالش، تصمیم گرفت از این کشور خارج شود. تنها اپلیکیشن باقی مانده در چین که InCreers نام داشت، ۹ اوت بسته می‌شود.

این شرکت به کاربران این وب سایت گفت: با وجود پیشرفت اولیه ما، InCreers با رقابت شدید و فضای اقتصادکلان پرچالشی روبرو شد که ما را به تصمیم برای قطع عرضه این سرویس رساند.

سخنگوی لینکدین اعلام کرد این شرکت شبکه اجتماعی حضور در چین را به منظور کمک به شرکتهایی که در این کشور فعالیت می‌کنند برای استخدام و آموزش کارمندان خارج از کشور، حفظ خواهد کرد.

در بخش فناوری، شرکت‌های بزرگ بیشترین تعداد اخراج را داشته اند که اخراج ۲۷ هزار نفر از سوی آمازون، از جمله اخراج‌های بزرگ است. متا که شرکت مادر فیس بوک است، حذف ۲۱ هزار موقعیت شغلی و آلفابت که شرکت مادر گوگل است، حذف ۱۲ هزار موقعیت شغلی را اعلام کرده است.

پیش از اعلام تصمیم لینکدین، پنج هزار شغل فناوری تنها در ماه مه حذف شدند.

بر اساس گزارش رویترز، مایکروسافت که لینکدین را در سال ۲۰۱۶ به مبلغ حدود ۲۶ میلیارد دلار خریداری کرد، در ماه‌های اخیر حذف ۱۰ هزار موقعیت شغلی را اعلام کرده و ۱.۲ میلیارد دلار هزینه مربوط به این اخراجها را متحمل شده است.

منبع: ایسنا

کلید واژه : لینکدین
ارسال دیدگاه