پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 16527
پ

شرکتها و اندیشمندان فعال در حوزه جوانی جمعیت حمایت می شوند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از حمایت این معاونت از شرکتها و اندیشمندان فعال حوزه جوانی جمعیت خبر داد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم افتتاح مرکز نوآوری در حوزه جمعیت، سلامت و خانواده که امروز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مساله‌های مهمی که کشور باید امروز به آن توجه ویژه ای داشته باشد، بحث جوانی جمعیت است. اگر امروز دستاوردها و توفیقات خوبی در کشور مخصوصاً در حوزه‌های پیشرو داریم، بخاطر جمعیت جوان و پویا است.

معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به اینکه هر کشوری برنامه‌ها و سیاست‌هایی دارد که بتواند جمعیتش را جوان سالم و پویا نگه دارد، افزود: در این مسیر معاونت علمی نیز وظایفی برعهده گرفته از جمله حمایت از تشکیل مراکز نوآوری سلامت، جمعیت و خانواده است؛ این مرکز نوآوری با عنوان مثبت ۵ با شعار خانواده‌های ایرانی ۵ نفره یعنی خانواده‌هایی که حداقل ۳ فرزند داشته باشند، تأسیس شده است.

دهقانی ادامه داد: بحث جمعیت یک موضوع پیچیده بوده و صرفاً با یک نگاه کوتاه مدت نمی‌شود به آن نگاه کرد که چگونه مردم به افزایش جمعیت خانواده‌هایشان تشویق شوند؛ بنابراین بحث جمعیت، یک موضوع کاملاً بین زمینه‌ای است و لذا وقتی در مورد نوآوری صحبت می‌کنیم در واقع درباره نیازهای فرهنگی و روحی افراد و همچنین نیازهای جسمی و معیشتی آنها صحبت می‌کنیم.

وی بیان کرد: نیازهای روحی افراد که در واقع همان امید به آینده، احساس آرامش و تربیت صحیح و یک دسته دیگر نیازها، در حوزه معیشتی زندگی مناسب، هزینه‌های مناسب و تأمین امکانات مناسب است که هر دو این نیازها باید هر دو مورد توجه قرار بگیرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه هر زمان مسأله‌ای وجود دارد و حل نمی‌شود، نیاز به ایجاد مرکز نوآوری احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: نوآوری در لایه‌های مختلفی تعریف می‌شود که عبارت است از لایه حاکمیت و قوانین بالادستی تا لایه‌های زندگی مردم مثل امکانات و رفاه. پایین‌ترین سطح نوآوری استفاده از تسهیلات از جنس تسهیلات حمایتی است اما نکته مهم اینجاست که تا حال دل آدم‌ها مناسب و امیدوار نباشد، اتفاقی رخ نخواهد داد.

دهقانی خاطرنشان کرد: این مرکز پذیرای شرکت‌ها، مؤسسات و اندیشمندان پرانرژی است که علاقه مندند نقشی در این حوزه داشته باشند و می‌توانند به جریان جوان سازی کشور کمک کنند و انشالله مورد حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (بنیاد ۱۵ خرداد) و معاونت علمی ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

کلید واژه : فناوری
ارسال دیدگاه