پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 1699
پ

آشنایی با گوشی‌های ۸ میلیون تومان به بالا در بازار ایران

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی جدیدترین گوشی‌های هوشمند دنیا که در ایران موجود است بپردازیم. گوشی‌های پرچمداری که قیمتی بالاتر از ۸ میلیون تومان دارند.


قدرت‌نمایی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای رقبا با تولید گوشی‌های پرچمدار صورت می‌گیرید. هر شرکتی تمام تلاش و توان خود را به کار می‌گیرد تا تکنولوژی‌ جدیدتر و ویژگی منحصربه‌فرد‌تری به محصول پرچمدارش اضافه کند که نسبت به رقبا برتری داشته باشد. این رقابت جنجالی و جذاب باعث پیشرفت سریع تکنولوژی و صنعت موبایل شده است. گوشی‌های پرچمدار شاید پرفروش‌ترین و پراستفاده‌ترین محصولات شرکت‌های تولیدکنده گوشی هوشمند نباشند؛ اما غیر از مساله فروش شاید محبوب‌ترین محصولات هر شرکتی همین گوشی‌های پرچمدار باشند. چرا که هرکسی دوست دارد آخرین مدل و جدیدترین تکنولوژی روز دنیا را تجربه کند، حتی اگر توان خرید آن را نداشته باشد. گوشی‌های پرچمدار به دلیل هزینه بالای ساخت، قیمت‌های بسیار بالایی دارند. این گوشی‌ها شاید به لحاظ تعدادی فروش خیلی کمتری از گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده داشته باشند اما سود بسیار قابل توجهی را عاید شرکت‌ها می‌کنند که شاید حتی از دو رده دیگر بیشتر هم باشد.

بسیاری از خریداران گوشی‌های هوشمند، توان خرید گوشی‌های پرچمدار را ندارند و به خرید گوشی‌های میان‌رده بسنده می‌کنند. این افراد هر یکی دو سال یک بار نیز گوشی میان‌رده خود را تعویض می‌کنند تا از دنیای تکنولوژی عقب نمانند. اما در بین این دسته افرادی هستند که سعی می‌کنند با پس‌انداز موجودی خود به سراغ خرید گوشی‌های پرچمدار بروند. این افراد معتقداند یک محصول خوب و باکیفیت که چندسال به بهترین شکل کار کند، بهتر از یک محصول معمولی است که هرسال نیاز به تعویض داشته باشد. این مطلب به این افراد کمک می‌کند تا با توجه به بودجه‌ای که دارند یک گوشی پرچمدار و یا بالارده خوب و مناسب خریداری کنند. در این بین ممکن است به دلیل عدم موجودی در ایران، مدل‌های مختلفی از گوشی‌های پرچمدار برند‌های مختلف، در این مطلب جایی نداشته باشند.

وان پلاس 7T

شرکت چینی وان‌پلاس در سال ۲۰۱۳ تاسیس. وان‌پلاس اولین گوشی هوشمند خود را در سال ۲۰۱۴ با نام وان‌پلاس وان به بازار عرضه کرد که آن چنان مورد توجه علاقه‌مندان قرار نگرفت. پس از عرضه چند مدل، سری وان‌پلاس 6 با استقبال زیادی روبه‌رو شد و این شرکت رفته رفته در بین علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند جای خود را پیدا کرد. وان‌پلاس در سال ۲۰۱۸ در کنار اپل، سامسونگ، هواوی و اوپو، جزو ۵ برند برتر تولیدکننده موبایل‌های پرمیوم قرار گرفت. گوشی هوشمند وان‌پلاس 7T، سپتامبر سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. سری وان‌پلاس ۷ که ادامه‌دهنده موفقیت‌های نسل قبلی خودش است، اولین گوشی با نمایشگر ۹۰ هرتزی بازار بود که شرکت‌های دیگر را وادار کرد برای ادامه رقابت نمایشگر‌هایی با نرخ تازه‌سازی تصویر بالاتری تولید کنند. وان‌پلاس نام این نمایشگر را «Fluid AMOLED» گذاشت. وان پلاس 7T به پردازنده ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مجهز است و شارژر سریع ۳۰ واتی دارد که در مدت زمان ۳۰ دقیقه تا ۶۰ درصد گوشی را شارژ می‌کند. 

شیائومی بلک شارک ۳

شیائومی که از ابتدای فعالیتش گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده تولید می‌کرد، چندسالی است که به تولید گوشی‌های پرمیوم و پرچمدار رو آورده و بسیار هم موفق عمل می‌کند. اصلی‌ترین مشخصه گوشی‌های شیائومی قیمت‌های رقابتی تمام محصولاتش است. گوشی‌های پرچمدار شیائومی با وجود داشتن مشخصات مشابه دیگر پرچمداران بازار چند صد دلار ارزان‌تر به فروش می‌رود. این مزیت رقابتی بسیاری از علاقه‌مندان را به خرید گوشی‌های با کیفیت شیائومی ترقیب کرد تا جایی که در سال ۲۰۱۹ با مجموع فروش ۱۲۵/۵ میلیون گوشی، به رتبه چهارم برترین فروشندگان گوشی‌هوشمند رسید. گوشی شیائومی بلک شارک ۳ یک گوشی مخصوص بازی یا به ‌اصطلاح گیمینگ است. بدنه این گوشی از جنس آلومینیوم است که کیفیت ساخت بالایی داشته و سخت و محکم است. بلک شارک ۳ به آخرین نسل از پردازنده اسنپدراگون یعنی چیپ ۷ نانومتری 865+ مجهز است و با ۱۲ گیگابایت رم، نمایشگر آمولد ۹۰ هرتزی و باتری قدرتمند ۴۷۰۰ میلی‌آمپری برای هر کاری از جمله اجرای بازی‌های سنگین مناسب و کارآمد است. 

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

گوشی‌های سری نوت سامسونگ نیازی به معرفی برای علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند ندارند. سامسونگ سال‌هاست با تولید سری گلکسی نوت مشتریان وفاداری برای خود دست و پا کرده است. مشخصه اصلی سری باکیفیت گلکسی نوت، قلم استایلوس آن است که این محصول را نسبت به تمامی گوشی‌های هوشمند بازار، خاص و مجزا می‌کند. سامسونگ در آخرین نسل از خانواده گلکسی نوت سه مدل با نام‌های گلکسی نوت ۱۰، گلکسی نوت ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ پلاس معرفی کرد. نسخه پلاس این سری، بهترین آن است. بدنه شیشه‌ای و بازتاب گرادیانی نور در بدنه، زیبایی خاصی به این گوشی بخشیده است. سامسونگ قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار زیادی به آخرین نسل از قلم استایلوس خود اضافه کرده است. از جمله اضافه شدن چیپ بلوتوث به این قلم که امکان کنترل گوشی از راه دور برای عکاسی، پخش فیلم و موزیک و حتی ارائه فایل‌های پاورپوینت را فراهم کرده است. گلکسی نوت ۱۰ پلاس برخلاف رقبای هم‌رده خود از نمایشگر ۹۰ هرتزی بهره‌مند نیست و شاید این تنها نقطه ضعف این گوشی هوشمند به شمار بیاید. نوت ۱۰ پلاس با ۱۲ گیگابایت رم در کنار پردازنده اختصاصی ۷ نانومتری سامسونگ اگزینوس ۹۸۲۵ و باتری پرظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها مناسب است. 

 

منبع: پیوست

ارسال دیدگاه