پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 1727
پ

جنگ جهانی دوم را با World War Polygon تجربه کنید

اگر طرفدار بازی‌های ترسناک هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید World War Polygon همراه  باشید.

 

عموما بازی‌هایی که روایت‌گر حوادث جنگ هستند ظاهری واقع‌گرایانه و خشن دارند. خصوصیات جدی و وجهه خشونت آمیز جنگ موجب می‌شود تا پرداختن به آن، تنها در فضایی که به خوبی بازتاب دهنده عمق فجایع آن است مقدور باشد. اما در این میان بازی‌سازانی مانند استودیو Alda Games وجود دارند که تصمیم می‌گیرند حوادثی واقعی را در قالبی ساده و متفاوت به تصویر بکشند و نتیجه کار، محصولی مانند World War Polygon می‌شود.

World War Polygon هرچقدر که در بیان داستان‌ها و حوادث جنگ جدی عمل می‌کند، در تصویرسازی آن کوتاه آمده و خود را محدود به چهارچوب ایجاد شده توسط بازی‌سازان دیگر نمی‌کند. درواقع به همین خاطر است که کاربران به چنین تجربه متفاوتی روی خوش نشان می‌دهند و با آغوشی باز به استقبالش می‌روند.
در خلال حوادث و رویدادهای مربوط به جنگ جهانی دوم، شما در نقش سربازی از جبهه متفقین آموزش‌های نظامی را می‌گذرانید تا آماده حضور در میدان نبرد شوید. بازی با بخش آموزشی شروع می‌شود و بدون معطلی شما را با ساز و کار سلاح‌ها و نحوه استفاده از آنان آشنا می‌کند. World War Polygon در قید و بند انتقال یک تجربه واقع‌گرایانه نیست و این مسئله نه تنها از ظاهر بازی، بلکه از مکانیزم‌ها و سیستم گان‌پلی آن نیز کاملا قابل فهم است.

 

سپس این شمایید و واقعه مربوط به ساحل نرماندی که فیلم Saving Private Ryan آن را به زیبایی به تصویر کشید و بارها و بارها در بازی‌های ویدیویی دیده‌ایم. البته این بار حضور در این ساحل کذایی و رویارویی با نیروهای دشمن به سبک World War Polygon، حال و هوای خاص خود را دارد و به هیچ عنوان تکراری و خسته کننده نیست. هرکدام از ماموریت‌ها گوشه‌ای از حوادث جنگ جهانی دوم را بازگو می‌کنند و لوکیشن‌های مخصوص به خود را دارند.

خوشبختانه مراحل World War Polygon کوتاه طراحی شده‌اند و معمولا از شما 2-3 کار را درخواست می‌کنند. به همین خاطر هر لوکیشن بازی شامل چند ماموریت پشت سر هم می‌شود و شما به مرور در هرکدام پیشروی می‌کنید. این مسئله موجب می‌شود تا World War Polygon حتی به عنوان یک سرگرمی کوچک برای پر کردن اوقات فراغتی هر چند کوتاه، مناسب باشد و به خوبی شما را به خواسته‌تان برساند. شاید این همان نکته‌ای باشد که بازی‌های مشابه به شدت از آن رنج می‌برند.

رابط کاربری بازی کاملا ساده است. شما می‌توانید دو سلاح به همراه داشته باشید که انتخاب هر یک به عهده خودتان است. معمولا به همراه داشتن یک اسنایپ می‌تواند کار را برایتان ساده‌تر کند. البته حین گذراندن هر مرحله، به شما ماموریت‌هایی داده می‌شود که درصورت انجام دادن امتیاز و جایزه بیشتری نصیبتان می‌شود. معمولا یکی از این ماموریت‌ها کشتن تعدادی از سربازان دشمن با اسلحه‌ای خاص است. پس توجه به ماموریت‌ها پیش از انتخاب سلاح می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

World War Polygon

با لمس نیمه‌ای از صفحه حرکت می‌کنید و نیمه دیگر، مختص هدف‌گیری و شلیک است. البته برخلاف بازی‌های شوتر دیگر دکمه‌ای برای شلیک در نظر گرفته نشده و اسلحه‌تان به صورت خودکار و با قرار گیری در راستای یکی از دشمنان، شروع به شلیک می‌کند. تنها سلاح‌هایی خاص مانند اسنایپ نیاز دارند تا برای هدف‌گیری از دوربین اسلحه‌تان استفاده کنید و سپس برای شلیک کردن، دکمه مربوطه را لمس کنید.

هر آنچه یک سرباز برای حضور در میدان نبرد نیاز دارد در World War Polygon هست، اما محدودیت انتخاب و به همراه داشتنشان موجب می‌شود شما با دقت به سراغ هرکدامشان بروید. معمولا بهترین تجهیزات برای انتخاب بانداژ جهت ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها و نارنجک است. بدین ترتیب شما آماده رویارویی با هر شرایطی که فکرش را بکنید هستید. بجز تجهیزات، زره و جلیقه ضد گلوله‌تان را نیز باید انتخاب کنید و سپس، آماده حضور در میدان جنگ شوید.

تمام تجهیزات نام برده این قابلیت را دارند تا به واسطه پیدا کردن کارت‌هایی که از صندوقچه‌ها خارج می‌شوند، ارتقاء پیدا کنند. سیستم لوت‌باکس که این روزها مانند توده‌ای سرطانی در کالبد تمام بازی‌های فریمیوم دیده می‌شود، در World War Polygon حضور دارد. اما نه به آن شدت و تاثیر گذاری‌ای که در بازی‌های آنلاین دیده‌ایم. برحسب میزان عملکردتان، پس از گذراندن هر مرحله صندوقی دریافت می‌کنید و اگر نیاز به صندوق‌های بیشتری داشتید، درب فروشگاه بازی همیشه به روی شما باز است.

World War Polygon

شاید شاخص‌ترین نکته درخصوص x ظاهر کارتونی/کاغذی آن باشد. گرافیک بازی ساده است و موجب می‌شود تا x برای اجرا شدن روی طیف گسترده‌ای از تلفن‌های هوشمند قابل اجرا شدن باشد. از طرفی پایین بودن خشونت بازی به واسطه گرافیک متفاوت آن، World War Polygon را برای کودکان و کاربرانی که سن کمتری دارند نیز مناسب می‌کند. البته این مسئله موجب نشده تا از جذابیت و هیجان بازی کاسته شود که خود می‌تواند نکته‌ای مثبت تلقی شود.

World War Polygon می‌تواند میان تمام بازی‌های مشابه دیگر که تلاش می‌کنند روایتی واقع‌گرایانه از جنگ جهانی دوم به شما تحویل دهند، متفاوت ظاهر شود و رضایتتان را کسب کند. اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های شوتر موبایلی هستید یا می‌خواهید یک بازی سرگرم‌کننده برای کودکانتان دانلود کنید، می‌توانید World War Polygon را دانلود و امتحان کنید.

منبع: ویجیاتو

ارسال دیدگاه