پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1761
پ

تخلف همراه اول، نمادش در بورس را تعلیق کرد

تخلف اپراتور همراه اول در افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی و حذف برخی از بسته‌های پرطرفدار کار دستش داد و منجر به تعلیق نماد آن در بازار سرمایه شد.

از یازدهم تیرماه دو اپراتور همراه اول و ایرانسل قیمت بسته‌های اینترنت خود را بدون اطلاع‌رسانی به مشترکان افزایش دادند. اتفاقی که خیلی زود با واکنش مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مواجه شد و آنان به این دو اپراتور هشدار دادند در اسرع وقت قیمت‌ بسته‌های اینترنت خود را به حالت قبلی بازگردانند وگرنه جریمه می‌شوند.

دو هفته بعد از تغییر در بسته‌های اینترنت دو اپراتور همراه کشور و شکایت رگولاتوری از آنها به تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کنند‌ها، حسین فلاح جوشقانی، رئیس رگولاتوری اعلام کر که به دلیل برنگشتن تعرفه‌ها به حالت اولیه پرداخت جریمه ۲ میلیارد تومانی به ایرانسل و همراه اول ابلاغ شد.

با وجود جریمه دو میلیارد تومانی اما باز هم این دو اپراتور کوتاه نیامدند و قیمت بسته‌های اینترنتی خود را به حالت قبلی بازنگرداندند. امروز اما پس از نامه‌ سازمان رگولاتوری به رئیس سازمان بورس و اعلام فهرستی از تخلفات شرکت ارتباطات سیار ایران، نماد «همراه» در بازار سرمایه تعلیق شد. در نامه حسین فلاح جوشقانی به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید شده که سازمان شرکت ارتباطات سیار ایران برای ارائه طرح‌های تعرفه‌ای خود، موظف به رعایت قوانین و مقررات رگولاتوری است. بنابراین حذف بسته‌های داده همراه که طی ماه تیر ۹۹ از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران رخ داده، سبب افزایش قیمت بسته‌های داده (اینترنت) شده و تخلف از مقررات شده است. همچنین تاکید شده بر خلاف نامه اول مرداد ۹۹ شرکت ارتباطات سیار ایران که معتقد است که در تغییرات اخیر بسته‌های اینترنت، هیچ نقض مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا تخلفی رخ نداده است، به استناد ماده ۴ الحاقیه پروانه آن شرکت و هم‌چنین بند ۲-۴ مصوبه بیست و یکم آبان ماه سال ۱۳۹۶ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات که اپراتورها را ملزم به اخذ تاییدیه از سازمان رگولاتوری می کند، شرکت ارتباطات سیار طبق این بندها به وظایف خود عمل نکرده است.

در این نامه همچنین به جریمه دو میلیاردی همراه اول نیز اشاره شده است: موضوع تخلف شرکت ارتباطات سیار ایران در کمیته تخلفات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی و تایید قرار گرفته است و منجر به صدور جریمه شده است و طی نامه ۲۸ تیر ۹۹ به شرکت ارتباطات سیار ایران ابلاغ شده است.

 

 

 

ارسال دیدگاه