پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1783
پ
عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با وب زوم

همه دانش آموزان امکان استفاده از آموزش مجازی را ندارند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه دانش آموزان در سطح کشور امکان استفاده از آموزش مجازی را ندارند گفت که باید از امکانات صداوسیما برای آموزش مجازی دانش‌آموزان استفاده کرد.

مهرداد ویس کرمی به وب‌زوم گفت: «کمیسیون آموزش تاکنون دو بار وزیر در کمیسیون حاضر شده‌اند و درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش تبادل‌نظر صورت گرفته است. یکی از دغدغه‌های نیز بحث آموزش فرزندان این سرزمین است که باید جدی گرفته شود تا به بواسطه کرونا تضعیف نشود.»
او افزود: «در هر دو جلسه با وزیر آموزش و پرورش تاکید جدی شد که باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای آموزش مجازی در بخش‌هایی که امکان آموزش حضوری وجود ندارد فراهم شود. چون به نظر می‌رسد در برخی از بخش‌ها و مناطق می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌های حضوری برگزار کرد.»
کرمی به مشکلاتی که بر سر راه آموزش مجازی وجود دارد اشاره کرد و گفت: «ما برای آموزش مجازی دانش‌آموزان در سطح کشور چند مشکل داریم. در برخی نقاط آنتن‌دهی اینترنت مشکل دارد؛ حتی گاهی در درون شهرها هم چنین مشکلی وجود دارد. علاوه بر این برخی خانواده بضاعت مالی ندارند که گوشی هوشمند برای فرزند خود تهیه کنند تا آنان بتوانند از آموزش مجازی بهره ببرند. بنابراین باید راه‌های جایگزین داشته باشیم.»
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یکی از راه‌های جایگزین را فعال شدن شبکه‌های استانی دانست و گفت: «باید از طریق شبکه‌های استانی این آموزش انجام شود. تلاش این است که به یک راهکار درست و موثر برای آموزش برسیم.»
کرمی همچنین با یادآوری سامانه شاد گفت: «سامانه شاد هم مشکلاتی دارد و مسئولان آموزش و پرورش هم آن را قبول دارند. تلاش‌‌ها بر این است که نقض‌ها برطرف شود. اما حتی اگر سامانه شاد هم بدون مشکل شود، به دلیل گسترگی جغرافیایی و محرومیت‌هایی که در بخشی‌هایی از کشور وجود دارد باید در کنار آن آلترناتیو داشته باشیم که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند.»‌

ارسال دیدگاه