پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1806
پ

ضرر مفید به سهام‌داران

کارگزاری مفید امروز در اقدامی عجیب حساب تمامی کاربرانش را منفی نشان داد. هرچند ساعتی پیش طی اطلاعیه ای اعلام کرد این مشکل موقتی بوده و حل شده اما بسیاری از سهامداران می گویند همچنان حسابشان بلوکه شده است.

دردسرهای هسته معاملات و کارگزاری ها برای سهامداران که حالا بخش قابل توجهی از مردم کشور را تشکیل می دهند، پایانی ندارد. در آغاز معاملات امروز بازار سرمایه، سامانه کارگزاری مفید با اختلال مواجه شد و قدرت خرید سهامداران را منفی نشان داد!
بر اساس آنچه سهامداران در فضای مجازی از پرتفوی خود به نمایش گذاشته اند قدرت خرید بسیاری از آنان منفی نمایش داده شده و برخی دیگر نیز از قدرت خریدشان کاسته شده است.
در پی این اختلال، مدیران کارگزاری مفید ابتدا سکوت کردند و تا دو ساعت واکنشی به اعتراض کاربران این سامانه نشان ندادند. بعد از گذشت دو ساعت محمد عدلی، مدیر روابط عمومی کارگزاری مفید نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد :" مشکل ایجاد شده در خصوص مانده حساب برای برخی کاربران محترم موقتی بوده و به زودی برطرف خواهد شد." او به سهامداران اطمینان داد جای نگرانی وجود ندارد.
با این حال همچنان بسیاری از سهامداران که از طریق سامانه کارگزاری مفید معامله می کنند می گویند مشکلشان پابرجاست.
یکی از این کاربران در توئیتر نوشت: "مشکل حساب من که هنوز حل نشده. حتی به شدت نیاز دارم پول رو از حساب بیرون بکشم ولی مانده منفیه. کارگزاری ‎مفید به این عظمت چرا فقط دو خط تلفن باید پشتیبانی داشته باشه. از صبح هم که خطوط مسدوده."
برخی کاربران نیز اختلال سسیتم معاملاتی مفید را عمدی دانستند. مثلا یکی از این کاربران نوشت: "جالبه بعد بازی دولت با بورس و نگه داشتن شاخص بورس توسط دولت ‎کارگزاری مفید هم تمام موجودی کاربران خودش رو منفی کرده که نتونن خرید کنن قرار چی بشه ؟؟ اونم تو اوضاع خاصی که شاخص بورس ۵۳ هزار واحد سقوط داشته"
اختلال در سیستم معاملاتی کارگزاری‌ ها و همچنین هسته معاملات در ماه‌های اخیر بسیار زیاد بوده است. به طوری که بسیاری از سهامداران از کارگزاری های بزرگ کوچ کرده اند و برخی نیز به همین دلیل عطای بورس را به لقای آن بخشیده اند.







 

کلید واژه : معاملات بورس
ارسال دیدگاه