پایگاه خبری وب زوم
جمعه 7 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1820
پ

«بورس» ترند دوم توئیتر در ایران شد

اصلاح یا ریزش بازار سرمایه؛ هر کدام درست باشد منجر شده که هشتگ بورس امروز ترند دوم توئیتر در ایران شود. تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 6 هزار نفر با هشتگ بورس در توئیتر مطلب منتشر کردند.

بیش از یک هفته است که بازار سرمایه نه‌تنها دیگر یکدست سبزپوش نیست بلکه لباس سرخ به تن کرده و سهام همه شرکت‌ها بر مدار ریزش قرار گرفته‌اند. گرچه اغلب کارشناسان تاکید دارند روندی که شروع شده ریزش نیست و اصلاح به شمار می‌رود اما بسیاری از سهامداران به ویژه سهامداران خرد که در چند ماه گذشته اندک سرمایه خود را وارد بازار سرمایه کرده‌اند، نگرانند؛ از این رو در صف‌های فروش قرار گرفته‌اند و قصد دارند تا بیشتر از این ضرر نکردند، حداقل اصل پول خود را از بازار خارج کنند.

درپی این اتفاق که برخی آن را «ریزش بی‌سابقه بازار سرمایه» توصیف می‌کنند، در روزهای اخیر کاربران در فضای مجازی مطالب بورسی به اشتراک می‌گذارند. اما امروز که شاخص بورس با سقوط 88 هزار واحدی، رکورد کاهش شاخص بازار سرمایه را جابجا کرد، بحث درباره این موضع داغ شد و هشتگ بورس ترند دوم در ایران شد.

بیشترین لایک، بازتوئیت و بحث را نیز توئیت المیرا شریفی، مجری شبکه خبر داشت که نوشته بود: «با هر خبری که امروز اعلام می‌کردم پیش خودم می‌گفتم الان بورس میره بالا، الان میره پایین، دوباره رفت بالا...! صبور باشید.» این توئیت را بیش از هزار نفر پسندیدند.

سیداحسان خاندوزی، نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز جز کسانی بود که امروز با هشتگ بورس توئیت زد و نسبت به این اتفاق هشدار داد. او نوشت: «هفته قبل با اظهارنظر وزیر اقتصاد در برابر وزیر دیگر، بورس منفی شد. امروز هم با یک تصمیم بانک مرکزی، منفی‌تر شد. نوسان و ریسک در ذات بورس است اما نه آن نوسانی که محصول تشتت سیاستگذار و شکست هماهنگی باشد. پیشنهادم برای الاکلنگ بورس و بانک "شورای ثبات مالی" است بر فراز دوبازار.»

یکی دیگر از فعالان توئیتر در واکنش به ریزش 88 هزار واحدی شاخص کل نوشت: «امروز، ظرف یک ساعت، ارزش بازار شستا، در بورس تهران، ۸۰ هزار میلیارد تومان سقوط کرد: چیزی معادل ۱۵ درصد بودجه عمومی کل کشور! یعنی ۱۰ میلیون تومان به ازای هر بازنشسته تامین اجتماعی! یعنی یک میلیون تومان به ازای هر ایرانی! یعنی ۲ برابر کل بدهی موسسات مالی درسال ۹۶! علی برکت الله!»

بحث بر سر بورس در توئیتر همچنان داغ است و تا لحظه تنظیم این گزارش کاربران در این شبکه اجتماعی با هشتگ بورس توئیت می‌زنند و نسبت به ریزش شاخص واکنش نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد تا زمان قرمز بودن شاخص کل این بحث ادامه داشته باشد و هشتگ بورس در روزهای آتی نیز جز پربحث‌‌ترین سوژه‌ کاربران ایرانی توئیتر باشد.

ارسال دیدگاه