پایگاه خبری وب زوم
جمعه 25 خرداد 1403
کد خبر: 18510
پ

فشار آمریکا بر شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با محتوای یهودستیزانه

دولت بایدن از شرکت‌های بزرگ فناوری خواسته است تلاش‌ها را برای محدود کردن محتوای یهودستیزانه در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های بازی که در سال‌های اخیر افزایش یافته است، تشدید کنند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان شرکت‌های آلفابت، متا پلتفرم، مایکروسافت، تیک تاک و ایکس ( توییتر سابق)، پنجشنبه گذشته با دبورا لیپستاد، نماینده ویژه آمریکا برای نظارت و مبارزه با یهودستیزی، دیدار کردند. این مقام آمریکایی از این شرکت‌ها خواست در هر شرکت، یک عضو تیم سیاستگذاری برای رسیدگی به این موضوع تعیین کنند، پرسنل خود را برای شناسایی یهودی ستیزی آموزش داده و درباره روند محتوای یهودی‌ستیزی، گزارش عمومی ارائه کنند.

لیپستاد در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت: این شرکت‌ها هنوز با اقدامات داوطلبانه موافقت نکرده‌اند، اما دولت امیدوار است که آنها در آینده نه چندان دور اقدام کنند.

بلومبرگ در گزارش خود مدعی شده است محتوای یهودی‌ستیزانه در فضای آنلاین، در نیم دهه گذشته، رشد انفجاری پیدا کرده و پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم ۷ اکتبر و تهاجم تلافی‌جویانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شدت گرفته است.

جو بایدن در سخنرانی خود در اوایل ماه میلادی جاری، نسبت به افزایش شدید یهودستیزی از جمله تبلیغات شریرانه در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد. دیدار با شرکت‌های فناوری، یکی از چندین اقدامی بود که کاخ سفید همزمان با یادآوری سالانه تلاش نازی‌ها برای ریشه‌کن کردن یهودیان اروپا اعلام کرد.

آمریکا در حالی شرکت‌های فناوری را برای مقابله با محتوای یهودی‌ستیزانه در شبکه‌های اجتماعی تحت فشار قرار داده که گروه‌های حقوق بشر، شرکت متا را متهم به سرکوب محتوای حامی فلسطینی‌ها در فیس‌بوک و اینستاگرام در پس زمینه جنگی کرده‌اند که در پی حملات غافلگیرانه حماس به سرزمین‌های اشغالی در هفتم اکتبر، آغاز شده است.

حتی هیئت نظارت متا دو ماه قبل، از این شرکت خواست تا به ممنوعیت استفاده عمومی از کلمه عربی «شهید» یا کلمه انگلیسی آن پایان دهد. این هیئت پس از یک بررسی یک‌ ساله که نشان داد رویکرد مالک فیس‌بوک، بیش از حد گسترده بوده و باعث سرکوب گفتگوی میلیون‌ها کاربر شده است، خواستار پایان این ممنوعیت شد.

ارسال دیدگاه