چتبات هوشمند «دانابات» برای پشتیبانی مشتریان معرفی شد
چتبات هوشمند دانابات از فناوری هوش مصنوعی مولد (Generative AI) و مدلهای بزرگ زبانی (LLMs) استفاده میکند تا با پاسخگویی به سؤالات متداول کاربران، بخش زیادی از بار کاری بخش خدمات مشتریان را کاهش دهد.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، پاسخگویی به سؤالات متداول و تکراری، بیش از سهچهارم زمان مراکز پشتیبانی را به خود اختصاص میدهد و دلیل اصلی شلوغی بخش ارتباط با مشتریان شرکتهاست. با ظهور هوش مصنوعی، بسیاری از کسبوکارهای خوشفکر و پیشرو، روند هوشمندسازی بخش ارتباط با مشتریان خود را آغاز کردهاند و پاسخگویی به بخش زیادی از سؤالات کاربران را به چتباتهای هوشمند سپردهاند. حال نوبت به کسبوکارهای داخلی است تا با استفاده از پتانسیل AI، قدم به مرحله تازهای از بهرهوری و کارآمدی بگذارند.
چتبات مبتنی بر هوش مصنوعی دانابات با هدف بهینهسازی فرایندهای پشتیبانی و پاسخگویی سریع به مشتریان، در دسترس کسبوکارهای ایرانی قرار گرفته است. این چتبات با استفاده از LLMهای اختصاصی فارسی که در مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت توسعه پیدا کردهاند، چالش عدم پشتیبانی سرویسهای خارجی از زبان فارسی را به طور کامل از میان برداشته و مانند یک کارشناس مجرب و آموزشدیده به سوالات کاربران پاسخ میدهد. ویدیو عملکرد چتبات مبتنی بر هوش مصنوعی دانابات را میتوانید در آپارات مشاهده کنید.
دانابات با استفاده از هسته یادگیری هوشمند خود و فناوری «یادگیری ماشین»، سؤالات پرتکرار و خطمشی هر سازمان را میآموزد و بر اساس آن، با مشتریان ارتباط برقرار میکند. برای مثال، تنها کافیست که یک موسسه مالی، سؤالات متداول مشتریان را از وبسایت و دیگر منابع خود در قالب فایلهایی مانند PDF، اکسل و Word گردآوری و در پنل کاربری دانابات بارگذاری کند. بر اساس این دادهها، دانابات این موسسه را به طور کامل میشناسد و با دقت و سرعتی مثالزدنی به سؤالات کاربران پاسخ میدهد. چتبات اختصاصی این موسسه، تنها در چارچوب اطلاعات دریافتشده و سوالات حوزه مالی با کاربران تعامل میکند و خارج از این چارچوب، گفتگویی را با کاربر نخواهد داشت و از این طریق، امکان هرگونه خطا در پاسخگویی را به حداقل میرساند.
روند یادگیری چتبات دانابات به طور مستمر ادامه دارد و با دریافت اطلاعات جدید، عملکرد خود را بهبود میدهد. ترکیب این توان یادگیری مؤثر با بهروزترین الگوریتمهای هوش مصنوعی مولد، دانابات را به یکی از قدرتمندترین چتباتهای مبتنی بر AI تبدیل میکند که میتواند علاوه بر پرسش و پاسخهای ساده، از قابلیت «استنتاج» خود برای پاسخگویی به سؤالات پیچیده استفاده کند.
دادههای جمعآوری شده از گفتگوهای کاربران، یکی از ارزشمندترین داراییهای مراکز پشتیبانی است که به دلیل حجم بالا، اغلب مورد بررسی قرار نمیگیرند. چتبات هوشمند دانابات با ارائه یک «داشبورد آنالیز آماری» پیشرفته و جامع، اطمینان پیدا میکند که تمامی دادهها در لحظه تجزیه و تحلیل شود و برایند آن در اسرع وقت، به گزارش مدیران برسد. این دادهها شامل موضوع سؤالات پرتکرار، میزان رضایت کاربران از گفتگو، عملکرد کلی چتبات و… است و به مدیران کمک میکند تا با تکیه بر آمار معتبر، به ارتقا روزافزون کسبوکار خود بپردازند.
هرچند که زمان زیادی از عرضه دانابات نمیگذرد، اما این چتبات موفق شده در همین مدت کوتاه، نظر بسیاری از توسعهدهندگان و شرکتهای داخلی را به خود جلب کند. از همین رو، انتظار میرود طی ماههای آینده، شاهد تعامل مشتریان بسیاری از بانکها، موسسات مالی، بیمهها، فروشگاههای اینترنتی، مجموعههای فینتک و شرکتهای بزرگمقیاس با این چتبات هوشمند باشیم.
کارشناسان دانابات از مرحله مشاوره و ارائه راهکارهای متناسب با هر سازمان تا آموزش، پیادهسازی و پشتیبانی، در کنار مجموعه شما هستند. مشاوران دانابات، اطمینان پیدا میکنند که تمامی کسبوکارهای فارسیزبان بتوانند از مزایای هوش مصنوعی در تیم ارتباط با مشتریان خود استفاده کنند و همراه با نقشه راهی اصولی، قدم در راه هوشمندسازی بگذارند. برای آشنایی بیشتر با دانابات، میتوانید با کارشناسان این چتبات هوشمند در ارتباط باشید.