پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 1972
پ

نسخه جدید اپلیکیشن شاد چه تغییراتی کرده است؟

از فردا قرار است سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان آغاز شود اما سال تحصیلی امسال با سال‌های گذشته تفاوت دارد و قرار است بخش اعظمی از آموزش‌ها به صورت مجازی و از طریق اپلیکیشن شاد صورت گیرد. اپلیکیشنی که به گفته مسئولان آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده است.

با شیوع ویروس کرونا در کشور از بهمن ماه سال گذشته، مدارس در کشور تعطیل و آموزش دانش‌آموزان به صورت مجازی شد. این آموزش مجازی نیز بر بستر اپلیکشین مستقل آموزش‌وپرورش به نام اپلیکیشن شاد صورت گرفت. با این حال دانش‌آموزان و معلمان از عملکرد این اپلیکیشن رضایت نداشتند و حتی برخی از آنان به دلایل فنی موفق نشده بودند در آن ثبت‌نام کنند. به همین دلیل بسیاری از معلمان از طریق شبکه شاد تدریس نمی‌کردند و اپلیکیشن‌های دیگر را برای آموزش مجازی انتخاب کرده بودند.

همان زمان مسئولان آموزش‌وپرورش نیز بر مشکلات فنی شبکه شاد اذعان داشتند و وعده داده بودند که این مشکل برای سال تحصیلی جدید در صورت ادامه شیوع کرونا در کشور برطرف شود. حالا با شروع سال تحصیلی جدید از نسخه جدید اپلیکیشن شاد رونمایی شده است که به گفته مسئولان آموزش‌وپرورش قابلیت‌های آن ارتقا یافته است. اما نسخه جدید شبکه شاد چه امکانات و قابلیت‌هایی دارد؟

گفته می‌شود در نسخه جدید اپلیکیشن شاد محتوای آموزشی استاندارد بارگذاری شده و از نظر نرم‌افزاری تفاوت‌هایی با نسخه قبلی دارد. معلمان و دانش آموزان با استفاده از این اپلیکیشن امکان برقراری تماس صوتی و تصویری دو طرفه را دارند و جذابیت‌های گرافیکی هم ارتقا پیدا کرده است..

در نسخه جدید شاد که دیروز رونمایی شد، سه گروه کاربری مدیر، معلم و دانش‌آموز تعریف شده و قابلیت‌ها بر اساس گروه کاربر ارائه می‌شوند. در این برنامه امکان پخش زنده یک طرفه حین تدریس و همچنین ارتباط دو طرفه برای مواردی نظیر پرسش و پاسخ و جلسه اولیا و مربیان فراهم شده است. قابلیت آزمون‌ساز هم به معلمان اجازه می‌دهد متن یا فایل سوالات را در اپلیکیشن وارد کرده و زمان و بارم مورد نظر را برای آن تعیین کنند. از دیگر امکانات نسخه جدید شاد می‌توان به کارپوشه برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، تعیین برنامه هفتگی کلاسی، نظرسنجی و تلویزیون اینترنتی اشاره کرد.

علاوه بر همه این اینترنت اپلیکیشن شاد نیز رایگان شده است و همراه اول نیز از فردا سیمکارت شاد را به صورت رایگان عرضه خواهد کرد.

ارسال دیدگاه