پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 30 فروردین 1403
کد خبر: 2013
پ

سامانه تشخیص سریع کووید-۱۹ در حال طراحی است

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: گروه هوش مصنوعی این دانشکده با همکاری یکی از بیمارستان‌های تهران با تلاش شبانه‌روزی در حال طراحی سامانه تشخیص سریع کووید ۱۹ بر اساس علوم داده و سیستم‌های هوشمند است و پس از اتمام پروژه یقین داریم محصول آن در شرایط کنونی مفید و مورد استفاده خواهد بود.

تورج امرایی درباره فعالیت‌های دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: این دانشکده فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را با توجه به بحران کرونا در سطح بسیار خوبی انجام داده است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های این دانشکده تکمیل فاز دوم آزمایشگاه مرجع آنتن به همت پژوهشگران این دانشکده است که برای تست انواع آنتن در کشور به کار می‌رود. فاز اول آزمایشگاه مرجع آنتن فعالیت خود را از اوایل دهه ۶۰ آغاز کرده و خدمات قابل توجهی به صنایع کشور به ویژه در حوزه تست آنتن ارائه داده است و ان شاءالله در آینده بسیار نزدیک فاز دوم نیز راه‌اندازی می‌شود تا خدماتی دوچندان و با کیفیت بسیار بالا ارائه شود.

رئیس دانشکده مهندسی برق اظهار کرد: در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی و کمک به کشور در شرایط بحران دو مورد پروژه کاربردی در دست انجام است که پس از نهایی شدن نتایج بسیار خوبی به بار خواهند آورد.

وی در مورد این پروژه‌های کاربردی گفت: این پروژه، شامل طراحی و ساخت تب‌سنج غیرتماسی با دقت بسیار بالا است که برای شرایط حال حاضر بسیار مفید است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

امرایی افزود: گروه هوش مصنوعی این دانشکده با همکاری یکی از بیمارستان‌های تهران با تلاش شبانه‌روزی در حال طراحی سامانه تشخیص سریع کووید ۱۹ بر اساس علوم داده و سیستم‌های هوشمند است و پس از اتمام پروژه یقین داریم محصول آن در شرایط کنونی مفید و مورد استفاده خواهد بود.

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر،  گفت: طرح زیربنایی دیگر که با همکاری دانشگاه قبل از کرونا در قالب کارگروه زیست فناوری آغاز شده بود، اقدام برای راه‌اندازی دانشکده مهندسی زیستی و علوم سلامت است که امیدواریم با حمایت و همکاری دانشگاه در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی درباره فعالیت‌های آموزشی دانشکده، اظهار کرد: با توجه به اینکه کرونا مشکلات بسیاری به وجود آورده و باعث تعطیلی کلاس‌های حضوری شده است، اما با تلاش بی‌وقفه اساتید گرامی و همراهی دانشجویان کلاس‌های ترم گذشته به صورت مجازی و در سامانه الکترونیکی دانشگاه با کیفیت و محتوای بسیار مناسب برگزار شد و کلاس‌هایی که مربوط به آزمایشگاه بودند، با تلاش فراوان توسط کارشناسان آزمایشگاه انجام و فیلم‌برداری شده و از طریق سامانه مجازی در اختیار دانشجویان قرار می‌گرفت. همچنین برای مرتفع کردن مشکلاتی که در نیمسال گذشته در آموزش مجازی وجود داشت؛ جلسه‌ای با دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد و بازخوردهای بسیار خوبی درباره چالش‌های آموزش مجازی و راهکارهای برطرف کردن آن از دانشجویان دریافت شد که ان شاءالله در برنامه‌ریزی نیمسال جدید در نظر گرفته می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، عضو هیئت علمی این دانشگاه در پایان افزود: همچنین دانشکده برق سه کلاس مجازی مجهز به تکنولوژی‌های آموزش مجازی طراحی کرده است که اساتید می‌توانند به کمک آن، کلاس‌های مجازی خود را با کیفیت بسیار خوبی برگزار کنند.

منبع: ایسنا

 

ارسال دیدگاه