پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 2160
پ

فیس بوک پیام های داخلی کارمندانش را جرح و تعدیل می کند

همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تشدید تنش های نژادی در این کشور، فیس بوک پیام های داخلی کارمندانش در مورد سیاست و نژادپرستی را جرح و تعدیل می کند.

در یک سال گذشته پیام های داخلی کارکنان فیس بوک در مورد مسائل سیاسی و نژادپرستانه تندتر و تندتر شده و از همین رو مدیران ارشد فیس بوک اعلام کرده اند پیام های مذکور را دستکاری و جرح و تعدیل می کنند تا از انتشار مطالب تند جلوگیری شود.

پیش از این گوگل هم از ایجاد تغییراتی مشابه در سیاست های خود خبر داده بود تا بحث در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی در میان کارکنان این شرکت قانون مندتر شده و افراد با ادب و احتیاط بیشتری گفتگو کنند.

فیس بوک نیز روز گذشته اعلام کرده که سیاست های مربوط به محل کار خود را به روز می کند تا از بحث های تند سیاسی، انتشار عقائد نژادپرستانه و بحث های غیرفنی و غیرعلمی در مورد ویروس کرونا جلوگیری کند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک در حین برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ با کارمندان این شرکت در این زمینه اظهارنظر کرده است. وی از کارکنان این شرکت خواسته تا به سیاست های کاری به روزشده فیس بوک توجه کنند تا حفظ فرهنگی کاری در این شرکت تضمین شود.

پیش از این فیس بوک اعلام کرده بود سیاست کاری خود برای مقابله با آزار و اذیت کارمندان اقلیت های قومی و نژادی را به روز کرده تا از ایجاد خصومت های ناخواسته در محیط کاری جلوگیری شود.

منبع: فارس

 

ارسال دیدگاه