پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 30 فروردین 1403
کد خبر: 2173
پ

توئیتر امنیت حساب دولتمردان آمریکایی را افزایش می دهد

شرکت توئیتر اعلام کرد که با توجه به نزدیک شدن انتخابات آمریکا، قصد دارد امنیت حساب دولتمردان این کشور را افزایش دهد.

در چند سال اخیر و با افزایش میزان استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی، آمار هک حساب‌های کاربری به میزان بسیار زیادی بالا رفته است و برخی از هکرها پس از دسترسی به اطلاعات حساب کاربران اقدام به اخاذی از آن‌ها می‌کنند. در همین راستا و با توجه به انتخابات پیش روی آمریکا، شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرده است که قصد دارد امنیت حساب کاربری دولتمردان و افراد سیاسی را افزایش دهد تا نگرانی از هک شدن حساب آن‌ها در این ایام به حداقل برسد. براساس اعلام توئیتر ظاهرا این شرکت قصد دارد از امکان تنظیم مجدد رمز عبور برای دولتمردان جلوگیری کند تا از این طریق هکرها نتوانند رمز عبور کسی را تغییر دهند و از حساب وی سوء استفاده کنند.

اقدامات توئیتر برای افزایش امنیت حساب دولتمردان

توئیتر از امروز به افرادی که قصد دارد حساب کاربری آن‌ها را ایمن سازی کند پیامی ارسال خواهد کرد و نحوه تغییر رمز عبور در مواقع ضروری را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد. جلوگیری از امکان تغییر رمز عبور تنها یکی از راه‌های ارتقاء سطح امنیت کاربران توئیتر است و این شرکت قصد دارد برای افزایش هر چه بیشتر حساب کاربری افراد، از مواردی مثل افزایش سرعت در شناسایی موارد مشکوک برای حساب‌های مهم و ارسال هشدار به کاربر، ایجاد یک لایه امنیتی جدید برای حساب‌های مهم و پشتیبانی بسیار سریع برای حل مشکلات امنیتی استفاده خواهد کرد.

امنیت حساب دولتمردان

اقدامات جدید توئیتر به دلیل هک شدن حساب کاربری مربوط به افراد برجسته‌ای مانند اوباما، جو بایدن، الون و بیل گیتس در ایام اخیر است و این شرکت نگران هک شدن حساب افراد بیشتری به خصوص در زمان انتخابات آینده‌ی آمریکا است. با یان حال باید منتظر بود و دید که آیا اقدامات توئیتر تاثیری در افزایش امنیت حساب سیاستمداران خواهد داشت یا باز هم حساب آن‌ها هک خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

ارسال دیدگاه