پایگاه خبری وب زوم
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
کد خبر: 2199
پ

استارتاپ‌های فعال در حوزه آموزش مجازی را بشناسید

شیوع ویروس کرونا لزوم آموزش‌های مجازی و آنلاین را بیش از گذشته نمایان کرده است. اگر قبل از همه‌گیر شدن کرونا آموزش مجازی و آنلاین به عنوان یک آپشن در کنار آموزش حضوری دیده می‌شد اما اکنون یک ضرورت محسوب می‌شود. از این رو پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های این حوزه، فعالیت خود را بیش از گذشته کرده‌‌‌اند. گزارش پیش‌رو استارتاپ‌های داخلی را که در زمینه آموزش مج

 

کلاسه

کلاسه سیستمی جامع برای برقراری ارتباط دائم، سریع و آسان بین اولیا، همکاران و حتی دانش‌آموزان است. این سیستم بر اساس قوانین حاکم بر مدرسه و نیز نیازهای یک مرکز آموزشی طرح‌ریزی شده است. کلاسه در سه قالب موبایل‌های اندروید و اپل و تحت وبسایت با نام و لوگوی اختصاصی مدارس آماده می‌شود. کلاسه بدلیل فراگیر شدن استفاده از موبایل‌های هوشمند و نیز کاهش شدید استفاده از وبسایت‌ها، ویژگی‌های اصلی سیستم خود را بر مبنای موبایل‌های هوشمند قرار داده است.

فرادرس

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۰۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۱۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند. فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۸۵۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند.

فرانش

فرانش با نام سابق کائسنا یک وب‌سایت آموزش آنلاین است که به صورت بستر آموزشی عمل می‌کند که در آن تولیدکنندگان شخص ثالث دوره‌های آموزشی خود را در قالب قطعات ویدیویی تهیه کرده و به صورت یک بسته یا دوره آموزشی به رایگان یا برای فروش بر روی آن قرار می‌دهند.

دانشجویار

دانشجویار یک پلتفرم ارائه ویدئوی آموزشی است که پس از شناسایی نقاط قوت بازار کار با ارائه آموزش های مرتبط، دانشجو را به سمت بازار کار سوق می‌دهد.

مکتب‌خونه

مکتب‌خونه یکی از رسانه دیجیتال آموزش مجازی در ایران است که در بیش از ۶ سال فعالیت خود توانسته است خدمتی در جهت دسترسی ایرانیان و فارسی‌زبانان سراسر دنیا به آموزش با کیفیت فارسی ارائه دهد. هدف مکتب‌خونه در دسترس قرار دادن آموزش با کیفیت بالا برای همه‌ی فارسی‌زبانان است. مکتب‌خونه با ضبط و ارائه دروس اساتید برتر از دانشگاه‌های کشور و ارائه رایگان آن‌ها مجموعه‌ای از بیش از ۳۰۰ درس و ۸،۰۰۰ ویدئو آموزشی رایگان در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است.

مو‌به‌مو

‌مرکز آموزشی مو به مو از سال ۱۳۸۹ با هدف ارائه دوره‌های آموزشی آنلاین، برای ایجاد فرصت یادگیری آسان به منظور گسترش سطح آگاهی و علم جامعه فارسی زبان آغاز به کار کرد.

وب‌یاد

وب‌یاد بستری است که در آن می‌توانید دانسته‌های خود را در موضوعات مشخص دسته‌بندی کنید و در قالب‌های الکترونیکی برای کسانی که می‌خواهند یاد بگیرند، ارائه دهید و نیز بتوانید از وب‌یادهایی که دیگران آماده کرده ‌اند یاد بگیرید.

هم‌آموز

هم‌آموز یک پلتفرم یادگیری الکترونیکی بر روی وب و موبایل بوده که به صورت کاملا بومی و مطابق با نیازهای آموزشی طراحی و توسعه داده شده است و با همکاری موسسات آموزشی، مجموعه ای از دوره های الکترونیکی در موضوعات مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

به‌آموز

هدف به آموز در دسترس قرار دادن مواد آموزشی با کیفیت مناسب برای همه‌ی فارسی زبانان است. در به آموز هر کس می‌تواند یاد بدهد و یاد بگیرد. استادان می‌توانند محتوای آموزشی خود را در بستر به آموز به صورت یک درس ارائه کنند و محصلان می توانند در درس های دلخواه خود شرکت کنند.

آموزا

آموزا اپلیکیشنی آموزشی است که همه گروه‌های سنی را شامل می‌شود. کاربران می‌توانند هریک از زیر شاخه های آموزشی را به صورت مجزا خریداری کنند یا اینکه اشتراک ماهیانه بگیرند و از آموزش ها به صورت نامحدود تا یک ماه بهره مند شوند.

جزوه ننویس

جزوه ننویس یک پلتفرم کمک آموزشی به شکل مارکت و با محوریت دانشگاه است که اپلیکیشن های آن به شکل جزوه هستند ، جزوه ننویس در اسفند سال 95 شروع به فعالیت کرده است.

مسیر طلبه

مسیر طلبه با هدف ارائه خدمات آموزشی مهارت های مربوط به کارآفرینی طلبگی تاسیس شده است.

داناپ

داناپ با هدف آسان سازی فرآیند یادگیری و همچنین ایجاد سهولت در ورود به بازار کار، شروع به فعالیت کرده است. داناپ پلتفرم دوره های آموزش آنلاین ویدیویی است که در آن دانشجویان می توانند با خرید دوره های آموزشی به راحتی فایل ویدیوهای دوره مربوطه را دانلود و بر روی دستگاه مورد دلخواه خود مشاهده نمایند. علاوه بر این داناپ به سیستم ارسال تیکت مجهز می باشد که دانشجو می تواند سوالات خود در مورد دوره را به طرو خصوصی از مدرس دوره بپرسد و پاسخ خود را دریافت نماید.

شاگردانه

شاگردانه یک سیستم آموزش الکترونیک است که در داخل کشور به‌ وجود آمده است. قابلیت‌ های نسخه اول شاگردانه عبارتند از «ایجاد کلاس توسط استاد و پیوستن دانشجویان به آن، ارسال پیام و اطلاع‌ رسانی، ارسال تمرین، مخزن منابع برای کلاس‌ها، کتابخانه شخصی استادان و کوله ‌پشتی شخصی دانشجو». در حقیقت این اپ کمک می کند تا استادان بتوانند برای دانشجوها و دانش آموزان خود کلاس مجازی بسازند و به سوالات آن ها در یک کلاس غیرحضوری جواب دهند.

جغد دانا

گروه آموزشی «جغد دانا» گروه آموزشی آنلاین در کشور است که اقدام به تشکیل استارت آپی آموزشی در حوزه مشاوره و هدایت تحصیلی دانش آموزان سراسر کشور کرده است. این استارت آپ اقدام به تشکیل گروه آموزشی از برترین مشاوران تحصیلی کشور کرده و توانسته است با این ایده دانشجویان دانشگاه های کشور را برای توسعه عدالت آموزشی در ایران گرد هم آورد.

استادبانک

این استارت‌اپ یک سامانه موفق آنلاین تدریس خصوصی و آموزشی در کشور است. اکنون بیش از هزار معلم، دبیر، استاد و مدرس خصوصی فعال خانم و آقا در استادبانک ثبت نام کرده اند و کاربران این سایت می توانند در هریک از این حوزه ها بهترین مدرس و معلم های خصوصی را استخدام کنند. مربی های استادبانک به تدریس و برگزاری کلاس در شهرهای مختلف مانند تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، کرج، اهواز، گرگان، مشهد و سایر شهرها می پردازند.

استاد تی وی

استاد تی وی فرصت برابر آموزش رایگان را برای تمامی ایرانیان فراهم کرده است. این استارت‌اپ در قالب وب سایت و نرم افزار تمامی حوزه های آموزشی را پوشش می دهد و استادان و آموزشگاه ها می توانند در کانال اشتراک ویدئوی خود، محتوای آموزشی شان را منتشر کنند و با برنامه استاد تی وی کسب درآمد داشته باشند. تمامی استادان و آموزشگاه ها پس از ثبت نام و ارسال درخواست گشایش کانال بررسی می شوند و در صورت تایید کارشناسان استاد تی وی، یک کانال رایگان به آن ها اختصاص می یابد.

استاد سلام

این پلتفرم کمک می کند تا شاگرد و استاد در هر زمینه‌ای، یکدیگر را به راحتی در بستر وب پیدا کنند، دانشجو می‌تواند دوره ها و نزدیک ترین استاد به خود را پیدا یا درخواست استاد برای تدریس خصوصی کند. همچنین امکان برگزاری کلاس آنلاین برای آموزش در این سایت فراهم شده تا فاصله ها برداشته و در زمان صرفه جویی شود. همچنین در این پلتفرم آزاد امکان ارتباط معلم و شاگرد به صورت تدریس خصوصی و حضوری یا تدریس خصوصی آنلاین به سهولت فراهم شده است و شماره تماس بسیاری از معلم ها در دسترس شاگردان قرار می گیرد تا بتوانند مستقیم با استاد ارتباط برقرار کنند.

 

ارسال دیدگاه