پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 2222
پ

گوگل چطور می تواند ترافیک تمام خیابان ها را نشان دهد؟‌

نقشه گوگل (Google Map) از جمله سرویس های پر کاربرد و پر طرفدار​ گوگل​ است که علاوه بر امکان مسیریابی می تواند ترافیک جاده​ ها​ را ​نیز نمایش دهد.

Google traffic بر روی وب سایت گوگل در دسترس است​ یا اینکه می توانید بر روی گوشی های هوشمند از نرم افزار (Google map) استفاده کنید.

زمانی که کاربران  گوشی های هوشمند اندرویدی نرم افزار Google map را در حالت فعال بودن GPS اجرا کنند، تلفن های هوشمند داده هایی را به صورت خودکار برای گوگل ارسال می کند که شامل سرعت حرکت کاربر در مسیر مشخص است.

با توجه به این اطلاعات ارسالی از سوی هزاران یا میلیون ها تلفن همراه هوشمند، Google Traffic می تواند ​با محاسبه میانگین سرعت حرکت خودرو ها و تخمین وضعیت ترافیک،​ نتایج را در اختیار کاربران قرار دهد و نقشه ترافیک را به صورت زنده به نمایش بگذارد.

گوگل داده های خام ورودی که توسط مکان های تلفن های همراه منتشر می شود را پردازش و تصحیح ​می کند​،​ ​این کار سبب می شود ​که ​ناهنجاری هایی ​مانند​​ توقف مکرر ​یک وسیله نقلیه ​بدون ارتباط به ترافیک ​در گزارش نهایی بی تاثیر باشد.

Google map به طور دائم در حال دریافت این اطلاعات است که با ترکیب اطلاعات حاصل از گوشی های هوشمند کاربران و استفاده از آن ها در ساعات و روزهای متفاوت، رنگ مسیرها روی نقشه کاربران نمایش داده می شود.

زمانیکه طیف گسترده ای از کاربران در یک منطقه خاص قرار داشته باشند، این پوشش در امتداد جاده ها و بزرگراه ها بر روی Google map به نمایش در می آید.

Google map از سه رنگ سبز و زرد و قرمز برای نمایش وضعیت جاده ها از نظر ترافیک استفاده می کند، این سه رنگ به ترتیب برای نمایش وضعیت آرام جاده و ترافیک روان و ترافیک سنگین به کار برده می شود و در صورتی که اطلاعاتی در مورد ترافیک جاده ای موجود نباشد آن مسیر را به رنگ خاکستری نمایش می دهد.

با این امکان کاربران می توانند با انتخاب اطلاعات ترافیک ماهواره ای و ناحیه ای، دید بهتری نسبت به مسافرت خود داشته باشند.

اگر مسیر طولانی تخمین زده شود وضعیت مسافرت آنها از رنگ سبز به زرد و در نهایت از زرد به قرمز تغییر وضعیت می دهد.

​در نسخ اولیه Google Map اطلاعاتی راجع به زمان سفر در یک مسیر پر ترافیک نیز نمایش داده می شد. این اطلاعات بر اساس تاریخچه ترافیک مسیر در روزهای قبل محاسبه می شد که مبنای دقیقی برای محاسبه نبود و لذا دقت چندان زیادی نیز نداشت .  ​

در سال 2004 گوگل به تکنولوژی Zipdash ​- کمپانی ای که در تجزیه و تحلیل ترافیک متخصص ​است- دست یافت، در سال 2007 این تکنولوژی به طور یکپارچه در Google map مورد استفاده قرار گرفت که داده های ترافیکی را بر اساس اطلاعاتی که ​از افراد ناشناس (کاربران تلفن همراه) جمع آوری شده را ارائه دهد.

در خصوص استفاده از فن آوری Zipdash گوگل اظهار داشته است که: ((هنگامیکه سرعت تلفن کاربر با سرعت تلفن های دیگر در جاده ترکیب می شود می توان یک تصویر خوب از شرایط زنده ترافیک در اختیار داشت.))

همچنین می توان از قابلیت جستجو (SEARCH) برای نمایش ترافیک در یک منطقه خاص استفاده کرد برای مثال یک کاربر ممکن است در قسمت جستجو کلمه ترافیک نزدیک شهر ALBERTA را جستجو کند تا ترافیک را در آن شهر مشاهده کند.

همچنین استفاده از سنسورها که سرعت حرکت خودرو ها در خیابان ها را مشخص می کند که سنسورها در جاده ها و بزرگراه ها استفاده می شود و نمی توان در داخل شهر چنین سنسورهایی استفاده کرد، از دیگر روش های Google map برای پیش بینی ترافیک​ است.

با توجه به روش های مورد استفاده می توان نتیجه گرفت که در صورت بالا رفتن تعداد کاربران Google map دقت اطلاعات نیز افزایش خواهد داشت.

همچنین Google traffic می تواند کاربران را از حوادث ترافیک مطلع کند از جمله ساخت و ساز و تصادف و ... به علاوه Google traffic می تواند در زمان استفاده از Google map در همه جهات دیده شود.

همچنین امکان به اشتراک گذاری مسیرها از طریق ارسال پیام کوتاه، ایمیل و شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد.

دستگاه های تلفن همراهی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند به این توانایی مجهز شده اند تا داده های مکانی را به Google map ارسال کنند.

همچنین هنگامیکه دستگاه های غیر اندرویدی از نرم افزار Google map استفاده می کنند، قادر هستند تا داده های مکانی خودشان را به Google ارسال کنند، اگر چه گزینه های موجود در تنظیمات هر گوشی تلفن همراه این اجازه را به کاربران می دهد تا نتوانند اطلاعات خود را درباره موقعیت مکانی به اشتراک بگذارند.

گوگل اظهار داشته که: هنگامیکه کاربران ​اجازه ارسال ​اطلاعات مربوط به ​موقعیت مکانی خود را ​به نرم افزار گوگل ندهند، نقشه ها ارسال اطلاعات رادیویی را به سرور گوگل انجام نخواهند داد ​و همچنین گوگل اعلام کرده است که که سرعت و مکان اطلاعات جمع آوری شده برای محاسبه شرایط ترافیک ناشناس باقی می ماند و در اختیار سازمان های دیگر قرار نمی گیرد .

کلید واژه : گوگل ترافیک
ارسال دیدگاه