پایگاه خبری وب زوم
جمعه 31 فروردین 1403
کد خبر: 2238
پ

بیت کوین تا کجا بالا می رود؟

سردمدار ارزهای دیجیتال چند هفته‌ای است که روند ریزشی را از سرگرفته و به کانال ده هزار دلار بازگشته است. اما کارشناسان ارزهای دیجیتال بر این باورند که این ارز دیجیتال تا چند ماه آینده به مدار رشد بازخواهد گشت.

بیت کوین که طی چند ماه گذشته و با بهبود بازارهای مالی ورود به کانال 12 هزار دلاری را تجربه کرده بود، چند روزی است که در کانال ده هزار دلاری در حال نوسان است اما پیش‌بینی‌ها حول قیمت این ارز دیجیتال خوشبینانه است و کارشناسان بر این باورند که با توجه به پاندمی کرونا و نوسانات ارزش پول ملی کشورها پس از طلا، بیت‌کوین می تواند به عنوان سرمایه امن تلقی شود.

از سال 2019 سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به خصوص بیت‌کوین به ویژه در کشورهای در حال توسعه و کشورهای آسیایی رشد چشمگیری داشته و این ارز دیجیتال سهم عمده بازار را در دست گرفته است. در این بین با استفاده روزافزون از ارزهای دیجیتال به دلیل تسهیل فرایند معاملات تجاری، متقاضیان این رمزارزها روز به روز در حال افزایش است و در این بین کشورهای اروپایی بیشترین حجم معاملات در این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

در کنار رشد چشمگیر تقاضا برای ارزهای دیجیتال در کشورهای اروپایی قانونی اعلام کردن این رمز ارزها می‌تواند دلیلی بر افزایش حجم معاملات ارزهای دیجیتال در این کشورها باشد.

طبق تحقیقات انجام شده با شیوع ویروس کرونا تقاضا برای ارزهای دیجیتال به خصوص در رده سنی جوانان و به خصوص در میان شهروندان کشورهایی با اقتصاد تورمی بسیار افزایش یافته است و آمارها حاکی از افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین در بین شهروندان کشورهای آفریقایی و یا آمریکای لاتین است.

بیت کوین که سپتامبر را با قیمتی 12 هزار دلاری آغاز کرده بود، امروز به قیمت 10 هزار و 731 دلار و 40 سنت رسیده است اما طبق گفته کارشناسان ریزش قیمت این ارز دیجیتال طبیعی است و بیت کوین دارد برای صعود به کانال بالاتر آماده می شود؛ بلومبرگ طی گزارشی رسیدن این ارز دیجیتال به قیمتی بالغ بر 50 هزار دلار تا آخر سال 2020 را پیش بینی کرده است و در این گزارش آمده است که با توجه به کاهش تولید بیت کوین در بازه زمانی هر چهار سال یکبار احتمال اینکه امسال بیت کوین رشد چند ده هزار دلاری را تجربه کند بسیار بالا است.

پاندمی کرونا طی چند ماه اخیر سبک زندگی شهروندان تمام کشورهای دنیا را تغییر داده است و در این میان موجب افزایش تقاضا برای سرمایه های امنی همچون طلا و ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین شده است.

ارسال دیدگاه